کد خبر: ۳۸۸۵۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
اظهارنظر تلويحي دونالد ترامپ ضد هيلاري كلينتون درباره حق حمل سلاح در آمريكا، جنجالي شده و دموكرات‌ها نامزد جمهوريخواه را به تشويق خشونت عليه رقيب دموكراتش متهم كرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در ادامه جنجال بر سر اظهارات اخير دونالد ترامپ درباره حق آزادي حمل سلاح در آمريكا، نامزد جمهوريخواهان به تشويق و حمايت از اعمال خشونت عليه رقيب دموكراتش متهم شده است.

نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا كه همواره از حق حمل سلاح در اين كشور حمايت كرده و به مواضع رقيب دموكراتش درباره حمل سلاح انتقاد كرده، به دليل يك اظهارنظر مورد اتهام‌زني‌ها زيادي قرار گرفته است.

دونالد ترامپ كه مواضع هيلاري كلينتون در اين باره را مغاير با اصل دوم قانون اساسي آمريكا خوانده است، در يك سخنراني خطاب به حاميانش گفت: «اگر او درباره موضوعي قضاوت بكند، شما رفقا نمي‌توانيد هيچ كاري درباره آن بكنيد».

او كه در كاروليناي شمالي سخن مي‌گفت، افزود: «البته شايد افراد معتقد به اصل دوم قانون اساسي شايد بتوانند كاري بكنند. نمي‌دانم».

اين اظهارنظر كوتاه كه در آن صراحتي درباره اعمال خشونت عليه كلينتون نداشت، جنجالي شده است و مخالفان مي‌گويند او حاميان حمل سلاح را به خشونت عليه نامزد دموكرات‌ها تشويق كرده است.

دموكرات‌ها اين اظهارنظر را به شدت محكوم كرده و حتي هيلاري كلينتون هم از اين اظهارنظر انتقاد كرده است.

شبكه سي‌ان‌ان هم گزارش داده كه به دنبال اين اظهارنظر، سرويس اطلاعات مخفي و اطلاعات آمريكا درباره اين اظهارنظر ترامپ، »بيش از يك بار» با او صحبت كرده است.

اين خبر را خبرگزاري رويترز هم ابتدا به نقل از شبكه سي‌ان‌ان بازنشر داد اما در ادامه اين خبر را به نقل از يك «مقام دولت فدرال آمريكا» رد كرده است.

دونالد ترامپ هم گفتگوي سرويس مخفي با او درباره اظهارنظر جنجالي‌اش در خصوص حمل سلاح را رد كرده است.

او در توئيتر خود نوشت: «رويترز اعلام كرد كه سرويس مخفي هرگز با من يا ستاد من صحبت نكرده است. اين يك داستان ساختگي توسط سي‌ان‌ان و جعلي است».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها