کد خبر: ۳۸۷۹۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۰     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش سرویس پارلمانی 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، ' عباسعلی كدخدایی ' این موضوع را روز سه شنبه در همایش «بایدها و نبایدهای انتخابات» كه با حضور مدیران رسانه ملی در مركز همایش های سازمان صداوسیما در حال برگزاری است بیان كرد.

وی با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، افزود : شورای نگهبان به عنوان ناظر بر انتخابات در این مرحله تلاش داشته ضمن رعایت معیارهای قانونی در بررسی صلاحیت ها تا حد امكان با نگاه حداقلی به این موضوع بپردازد.

وی گفت: بطور قطع فرمایش های مقام معظم رهبری را در این خصوص نصب العین قرار می دهیم و بر همین اساس صلاحیت نامزدها را بررسی می كنیم.

كدخدایی به نقش رسانه ها در انتخابات اشاره كرد و افزود : این بار دشمن تلاش می كند مشاركت گسترده مردم در انتخابات محقق نشود و شورای نگهبان ، وزارت كشور و رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید به گونه ای تدبیر كنند كه به حضور پرشور و گسترده آحاد مردم در پای صندوق های رأی منجر شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین به نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در تبیین معیار نامزدهای اصلح اشاره كرد و گفت: اینگونه برنامه ها حضور مردم را در پای صندوق های رأی تقویت می كند.

وی همچنین ایام میلاد حضرت رسول اكرم(ص) و امام صادق (ع) را تبریك گفت و افزود: هم تولد و هم بعثت پیامبر ( ص) برای ما انسان ها نقطه ای كلیدی محسوب می شود و عامل تغییر دهنده سرنوشت جامعه بشری است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینكه از همان زمان ، طاغوتیان علیه احكام اسلامی تبلیغات سوء می كردند افزود: در خصوص انقلاب اسلامی ایران نیز همواره با این تبلیغات مواجهیم.

كدخدایی به شعار كلیدی «استقلال، ‌آزادی ،جمهوری اسلامی» در ابتدای انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: چارچوب جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی به خوبی تدوین شده است، ما چیزی از مردم پنهان نداریم و ادعا می كنیم كه دارای نظام جدید سیاسی هستیم كه در هیچ جای جهان وجود ندارد.

وی افزود: در نظام ما هم مردم حضور دارند و هم احكام الهی اجرا می شود اما دشمنان مرتب تبلیغ می كنند كه این دو عامل در كنار هم قابل جمع نیست .

سخنگوی شورای نگهبان با طرح این كه مگر می شود احكام الهی در خلأ اجرا شود؟ گفت : احكام الهی كه برای تبیین حركت ها و رفتارهای ما نازل شده باید در جامعه ای الهی اجرا شود.

كدخدایی در بخش دیگری از سخنانش تبیین پایه های نظام جمهوری اسلامی را بر پایه احكام اسلامی جزو اصول قانون اساسی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران در 33 سال گذشته در این مسیر حركت كرده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: برخلاف القائات تكراری دشمنان ، نظام جمهوری اسلامی ایران الهی و مردمی است و این دو هیچ منافاتی با هم ندارد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها