کد خبر: ۳۸۷۶۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۱     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
مايندگان مجلس امروز - سه‌شنبه - با تصويب طرح اصلاح بند "و" ماده 44 قانون برنامه پنجم، هم‌چنين تصويب كردند كه كليه‌ي دستگاه‌ها مكلفند در چارچوب سهميه‌ي استخدامي و جايگزيني نيروهاي خروجي خود حداقل 25 درصد نيازهاي استخدامي خود را علاوه بر موارد فوق‌الذكر، از ميان فرزندان و همسران آزادگان بالاي سه سال اسارت، معرفي شده از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران، تامين و به استخدام آنان از محل مجوزهاي مربوط و پست‌هاي بدون متصدي اقدام كنند.

به گزارش ایسنا بر اين اساس، اين دستگاه‌ها مكلفند پنج درصد از سهميه‌ي استخدامي را نيز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنها و فرزندان جانبازان زير 25 درصد و آزادگان زير سه سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص دهند. البته در مواردي كه نياز به تخصص دارد، رعايت شرايط علمي الزامي است.

به موجب تبصره‌اي از اين مصوبه، بنياد شهيد و امور ايثارگران موظف است فرزندان شاهد و جانباز و آزاده را با اولويت فرزندان شاهد و سپس فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازي و فرزندان آزادگان بر اساس مدت اسارت مذكور در اين بند معرفي كند.

نمايندگان با تصويب تبصره ديگر از اين ماده واحده، تاكيد كردند كه فرزندان شاهد جانباز و آزاده از شرط جنسيت براي استفاده از سهميه‌ي استخدامي معافند و دستگاه‌هاي مشمول اين قانون موظفند بدون الزام به رعايت شرط سني، تحصيلي، معدل و آزمون و با احراز شرايط عمومي گزينش با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران و از ابتدا آنان را به صورت رسمي قطعي استخدام كنند.

بر اين اساس كليه مسئولان دستگاه‌ها پس از تعيين و تكليف سهميه‌ي مذكور در اين قانون مي‌توانند اقدام به جذب نيروي انساني مورد نياز دستگاه خود نمايند. با متخلفين از اجراي اين قانون مطابق قوانين و مقررات مربوط رفتار مي‌شود.

معاون توسعه مديريت منابع انساني رييس‌جمهور و بنياد شهيد و امور ايثارگران بر حسن اجراي اين قانون در دستگاه‌هاي اجرايي نظارت مي‌كنند.

نمايندگان با 152 راي موافق، شش راي مخالف و 13 راي ممتنع، كليات اين طرح اصلاحي را به تصويب رساندند و جزئيات اين طرح با 157 راي موافق، هفت راي مخالف و 12 راي ممتنع به تصويب رسيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها