کد خبر: ۳۸۷۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: حضور گروه ها و جناح هاي سياسي مختلف در ادوار مختلف مجلس نشان دهنده بي طرفي شوراي نگهبان است.
باشگاه خبرنگاران، کدخدايي در همايش بايدها و نبايدهاي انتخابات در سالن همايش هاي صدا و سيما گفت: تشويق به برگزاري انتخابات سالم و حضور پرشور و همه جانبه مردم فارغ از مباحث سياسي و گروهي نقشي است که مي تواند رسانه ملي به خوبي ايفا کند و سازمان صدا و سيما هم اين حرکت را آغاز کرده است و اميدواريم که با شتاب بيشتري پي گيري شود.
وي افزود: قانون در وزارت کشور و شوراي نگهبان بايد نصب العين باشد اما اين به تنهايي کافي نيست، نامزدها و طرفداران آنها با هر سليقه بايد قانون مداري را رعايت کنند.
وي اضافه کرد: نامزدها بايد سعي کنند توانايي هاي خود را در زمان تبليغ به ديگران ارايه کنند زيرا تبليغ الزاماً به معني نفي، تحريف و توهين نيست.

کدخدايي با بيان اينكه نامزدهايي که شوراي نگهبان صـــلاحيت آنها را تأييد کرده است توانايي هاي لازم را دارند و هيچ شخصي حق توهين به آنان را ندارد  اظهار داشت: اگر توهين شود آنان مي توانند از طريق مراجع قضايي پي گيري کنند و قوه قضاييه نيز بايد رسيدگي کند.
وي افزود: مردم سليقه هاي مختلف دارند و نامزدهاي شـــاخص نيز از گروه هاي مختلف معرفي شده اند بنابراين مردم حق انتخاب دارند و اين امر بايد مورد احترام قرار گيرد.
وي افزود: نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي يکي از حساس ترين انتخابات ادوار مجلس است.
کدخدايي گفت: در حالي که تهديدات خارجي رو به فزوني داريم حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي رأي پاسخ محکمي به تهديدات دشمنان داخلي و خارجي است.
وي افزود: با تدابير همکاران در بخش هاي مختلف نظارتي، تبليغي و اجرايي اميدواريم با حضور پرشور مردم در دوازدهم اسفند انتخاباتي سالم برگزار کنيم؛ حضوري که پاسخي محکم به ياوه گويي هاي دشمنان داخلي و خارجي است.
وي افزود: شوراي نگهبان در انتخابات مجلس در بخش تأييد صــلاحيت ها و بررسي صحت حوزه هاي انتخاباتي هرگز فراتر از قانون عمل نمي کند و معيارهاي قانوني مشخص دارد و ما نيز بر طبق آن عمل مي کنيم و آماده ايم در هر کجا که شبهه اي وجود دارد اطلاعات و ادله خود را ارايه کنيم.
کدخدايي گفت: حضور گروه ها و جناح هاي سياسي مختلف در ادوار مختلف مجلس نشان دهنده بي طرفي شوراي نگهبان است.
وي در پاسخ به سؤالي درباره اين که آيا قرار است درباره رد صلاحيت شده ها هم تجديد نظر شود؟ گفت: صلاحيت افرادي را که به عنوان داوطلب ثبت نام کرده اند بر اساس ضوابط قانوني و معيارهاي مشخص بررسي مي کنيم و خارج از اين چارچوب عملي انجام نخواهيم داد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها