با این وجود این زیان از میزان پیش بینی شده توسط تحلیلگران کمتر است.
پرس تی وی نوشت: با وجود اعلام این خبر ناامیدکننده، قیمت سهام شرکت بوئینگ پس از تأیید اهداف آن در زمینه تحویل هواپیماها در سال 2016 افزایش یافت. بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان همچنین تأکید کرد که بازار هواپیماهای تجاری بوئینگ همچنان نیرومند و قوی باقی مانده است.
دنیس مویلنبرگ، مدیر عامل اجرایی بوئینگ در این باره گفت: «کارایی عملیاتی شرکت به طور اساسی استوار و مستحکم باقی مانده و تیمهای تجاری و دفاعی ما بار دیگر درآمدهای قوی و جریان نقدی عملیاتی را به ارمغان میآورند.»
به گزارش رویترز، بوئینگ هفتۀ گذشته درباره این هزینههای غیرمنتظرۀ از جمله 393 میلیون دلار هزینههای بالای مرتبط با برنامه هواپیماهای سوخت رسان «کِی سی-46» هشدار داده بود.
این شرکت پس از اینکه تصمیم گرفت 2 فروند بوئینگ 787 را که برای آزمایشهایی پروازی و زمینی مورد استفاده قرار گرفته بود ارتقا ندهد، زیانی معادل 847 میلیون دلار متحمل شد.
شرکت بوئینگ اعلام کرده که علت زیان این شرکت در نیمۀ دوم سال 2016 اساساً به ضعف موجود در بازار حمل و نقل هوایی نیز برمیگردد. این شرکت تأکید کرد تعداد کلّی جتهای باری تولید شده از برآوردهای اولیه کمتر خواهد بود.
بوئینگ همچنین با اختصاص مبلغی برای تعمیر و فروش 2 فروند هواپیمای آزمایشی دریم لاینر 787 نیز مخالفت کرده است.
به گزارش وال استریت ژورنال، نتایجی که شرکت بوئینگ اعلام کرده برای دومین سه ماهه متوالی زیر بار هزینههای جمبوجتها و برنامه هواپیماهای سوخت رسان کمر خم کرده است. بوئینگ آخرین بار در سال 2009 و پس از هزینههای سنگین پیش از مالیات از اولین کاهش سود سه ماهه خود خبر داده بود.