کد خبر: ۳۸۵۷۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۳۱ تير ۱۳۹۵
متخصص ديابت با بيان اينكه عسل نسبت به شكر از شيريني بيشتري برخوردار است، گفت: ميزان كربوهيدرات و كالري عسل نيز بيشتر از شكر بوده لذا جايگزين مناسبي براي شكر نيست.

به گزارش پایگاه 598، مهريار خسروشاهي در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با رژيم غذايي شيرين بيماران مبتلا به ديابت اظهارداشت: ديابتي‌ها بايد در مصرف خرما، انجير خشك، موز، انگور و توت خشك دقت كنند. خوراكي هاي طبيعي ذكر شده، اگر درست و به اندازه مصرف نشوند حتي مي‌توانند قند خون را به شدت بالا برده و به بدن بيمار آسيب بزنند

وي افزود :به طور كلي مصرف عسل به جاي شكر تاثير چنداني بر بهبود كنترل قند خون شما نخواهد داشت، چرا كه هر دوي آنها قند خون را به ميزان قابل توجهي بالا مي برند.

متخصص ديابت با بيان اينكه عسل نسبت به شكر از شيريني بيشتري برخوردار است، تصريح كرد: ميزان كربوهيدرات و كالري عسل در هر پيمانه از شكر بيشتر است. پس  بيماران بايد دقت داشته باشند كه در صورت مصرف مداوم عسل نيز همواره تعداد واحد كربوهيدرات دريافتي خود را محاسبه كرده و طبق برنامه خود انسولين تزريق كنند

خسروشاهي در ادامه با اشاره به اينكه پوشيدن صندل در تابستان به افراد ديابتي توصيه نمي‌شود، گفت: اين نوع كفش‌ها محافظ خوبي براي پا‌ها به شمار نمي‌آيد و در پاي افراد ديابتي موجب ايجاد زخم مي‌شود.

وي گفت: ضروري است به ويژه در تابستان پا‌ها به طور مرتب با آب و صابون شسته شود، مخصوصاً براي افرادي كه ديابت دارند، همچنين پوشيدن جوراب مناسب نخي يا نانو مي‌تواند به عنوان عامل محافظت كننده مورد توجه قرار گيرد.

متخصص ديابت خاطرنشان كرد: بسياري از افراد تصور مي‌كنند نپوشيدن جوراب در تابستان بهتر است، در صورتي كه اين كار باعث جذب بيشتر ميكروب‌ها در محيط مرطوب پا شده و علاوه بر ايجاد آلودگي سبب به وجود آمدن انواع بيماري‌ها نيز در اين عضو از بدن مي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها