کد خبر: ۳۸۵۶۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش سرویس فرهنگی برنا، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «شور شیرین» با حضور جواد اردكانی كارگردان، رضا رویگری و حمید عمارلو بازیگران، ابراهیم اصغری تهیه كننده، ستار اوركی آهنگساز و حسین سلطان محمدی منتقد در پنجمین روز جشنواره و در سالن سعدی برگزار شد.
در ابتدای این نشست اردكانی با اشاره به علاقمندی به نظر منتقدان گفت: یكی از فرصت‌های خوب جشنواره فیلم فجر همین جلسات پرسش و پاسخ است. من نهایت استفاده را از نقطه نظرات دوستان در فیلم‌های بعدی می‌كنم.
در ادامه رضا رویگری عنوان كرد: امروز خستگی چند ماه كار كردن در شرایط سخت با دیدن «شور شیرین» و ما حصل كار، در رفت. من هیچ وقت نقش یك ارتشی را بازی نكرده بودم اما خوشحالم كه چنین تجربه‌ای را به كارنامه كاری‌ام اضافه كردم.
همچنین اردكانی در خصوص فیلمنامه این كار توضیح داد: قرار شد از زندگی شهید كاوه فیلم بسازیم. خوشبختانه به خاطر شناختی كه از لحظه به لحظه زندگی او داشتیم، فیلمنامه به صورت كاملا مستند پیش رفت. ساخت این فیلم تجربه خوبی برای من بود. كاوه شدن كاوه از سال 59،60 در كردستان اتفاق افتاد. عملیاتی كه ما در فیلم نشان دادیم یكی از بزرگترین عملیات‌هایی بود كه كاوه در آن حضور داشت.
وی ادامه داد: همه آنچه مربوط به كاوه بود واقعیت داشت. اما داستان‌های فرعی مربوط به آدم‌های اطراف شهید كاوه نبود. قصه هر كدام از این آدم‌ها هم واقعیت داشت، اما این واقعیت‌های تجربه‌های شخصی گروه بود.
ابراهیم اصغری، تهیه كننده فیلم در ادامه افزود: پس از ساخت فیلم «به كبودی یاس» در راستای ساختن فیلم از زندگی شهدا، سراغ شخصیت شهید كاوه رفتیم. او ویژه‌ترین فرمانده دفاع مقدس بود.
این تهیه كننده در ادامه توضیح داد: اجرای فیلمنامه دفاع مقدس كار بسیار سختی است. در سی سال گذشته امكانات شهری ما رشدی پیدا كرده است. ما خیلی از شهرها را به دنبال لوكیشنی گشتیم كه به فاضای روستایی نزدیك باشد.



بالاخره جایی كه پیدا كردیم 50 درصد خواسته ما را برآورده می‌كرد و باقی خواسته‌هایمان را خودمان تدارك دیدیم.
وی با انتقاد از امكانات جنگی برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس گفت: خیلی از امكانات دفاع مقدس موجود نیست و این مساله كار ما را سخت می‌كرد. برای تهیه چند جیپ ارتش ما مجبور شدیم چند ماشین را از افغانستان به كردستان برگردانیم.
در بخش دیگری از این نشست رضا رویگردی در خصوص لزوم ساخت فیلم‌های جنگی عنوان كرد: سال‌هاست كه فیلم‌های دفاع مقدس را از یاد برده‌ایم. آنقدر در این سال‌ها فیلم كمدی ساخته شده است كه چنین فیلم‌هایی فراموش شودند. این فیلم آنقدر با ارزش است كه من با افتخار آن را در كارنامه كاری‌ام قرار می‌دهم.
حمید عمادلو از دیگر بازیگران این فیلم درباره اولین تجربه بازیگری‌اش گفت: شخصیت شهید كاوه آنقدر بزرگ بود كه احساس می‌كردم روح او در جسم حقیر من آمده و اوست كه بازی كردن را برای من راحت می‌كند.
در پایان این نشست اردكانی در خصوص مشكلات ساخت فیلم‌های جنگی خاطرنشان كرد: ساخت فیلم های دفاع مقدس به اندازه‌ای دشوار است كه فكر می‌كنم اگر این شهدا من را صدا نكنند، دیگر فیلم جنگی نمی‌سازم. كمبود امكانات یكی از بزرگترین معضلات سینمای دفاع مقدس است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
عطش باران
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها