کد خبر: ۳۸۴۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
نظام های سیاسی خلیج [فارس]، با تمام قدرت و توان خود پشت عراق ایستاده و از این کشور در برابر ایران حمایت کردند، به رغم اینکه دولت متولد شده در ایران، از دل مردم خارج شده بود.
به گزارش شیعه آنلاین، «احمد آل ربح» دبیرکل "جمعیت توسعه و تغییر" و از فعالان مخالف رژیم سعودی در جدیدترین مقاله خود، «نیروی زرهی خلیج» را فرزند ناخلف و نارس نامید.

وی در ادامه افزود: در واقع سازمانی که به "شورای همکاری خلیج [فارس]" نامیده می شود، 25 ماه می سال 1981 میلادی یعنی حدودا دو سال پس از آغاز جنگ ناجوانمردانه عراق علیه یک کشور همسایه که از شمال با هر شش کشور حوزه خلیج [فارس] مرز آبی دارد، تأسیس شد. این جنگ که علیه ایران به راه افتاد، هشت سال به طول انجامید.

دبیرکل "جمعیت توسعه و تغییر" همچنین گفت: در واقع آن جنگ شمولی، توسط عراق برای جلب رضایت و به تمایل نظام های سیاسی خلیج [فارس] که خواهان تغییر نظام ایران بودند، انجام شد. در حالی که رفراندومی در ایران برگزار شده بود و اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران به آن رأی مثبت داده بودند و بر اساس آن مؤسسات مدنی توسط خود مردم بنا نهاده شد.

این فعال مخالف رژیم آل سعود، افزود: نظام های سیاسی خلیج [فارس]، با تمام قدرت و توان خود پشت عراق ایستاده و از این کشور در برابر ایران حمایت کردند، به رغم اینکه دولت متولد شده در ایران، از دل مردم خارج شده بود.

«احمد آل ربح» در ادامه گفت: آنچه امروزه در بحرین رخ می دهد، دخالت فاحش نیروهای زرهی در مسائل داخلی این کشور است. این رفتار، چیزی نیست جز تکرار حوادثی که 30 پیش توسط عراق علیه ایران رخ داد.

وی همچنین افزود: نظام های عربی عضو "شورای همکاری خلیج فارس" – به جز دولت کویت – ، در سایه نظام هایی غیر دمکراتیک متولد شده اند زیرا در این کشورها پارلمانی که به اراده ملت به وجود آمده باشد، وجود ندارد. این نظام ها به وجود آمده اند تا از نظام های مستبد و ستمکار حمایت کنند.

دبیرکل "جمعیت توسعه و تغییر" در ادامه افزود: بر همین اساس وجود "شورای همکاری خلیج ]فارس[" غیر شرعی است زیرا اصلا از طریق انتخابات و دستگاه های انتخاباتی به وجود نیامده و اراده ملت های این کشورها در به وجود آمدن آن دخالتی نداشته است.

«آل ربح» گفت: ورود «نیروی زرهی خلیج» به خاک بحرین، تجاوز به استقلال یک کشور عضو سازمان ملل متحد و تلاشی برای تغییر جو سیاسی این کشور در منطقه به شمار می رود بر همین اساس کشور پادشاهی عربستان سعودی را به خارج کردن فوری نیروهای خود از کشور پادشاهی بحرین دعوت می نمایم و بحرین را رها کنند تا ملت بحرینی برای آینده خود تصمیم بگیرد و به تنهایی مشکل سیاسی جاری در این کشور را حل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها