کد خبر: ۳۸۱۸۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۲ تير ۱۳۹۵
سازمان استاندارد تاجیکستان از جمع‌آوری بیش از 9 هزار قطعه اسباب بازی تولید چین از بازارهای این کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سازمان استاندارد تاجیکستان اعلام کرد: بیش از 9 هزار قطعه اسباب‌بازی تولید چین که برای سلامتی کودکان مضر بودند از بازارهای تاجیکستان جمع آوری شده است.

بنا به گزارش سازمان استاندارد تاجیکستان، در ترکیب این محصولات چینی مواد مضر، از جمله سرب وجود داشته که برای سلامتی کودکان خطرناک می‌باشند.

این سازمان در ادامه عنوان کرد: بیشتر این اسباب بازی‌ها به تاجیکستان به صورت قاچاق وارد می‌شوند و سازمان «تاجیک استاندارد» قوانین جدیدی برای پیشگیری از ورود محصولات مضر به بازارهای این کشور به مجلس پیشنهاد کرده است.

بیشتر اسباب‌بازی‌، لوازم مدرسه و لباس کودکان در تاجیکستان از چین وارد می‌شود.

جمع آوری 9 هزار قطعه اسباب بازی در تاجیکستان در حالی است که سازمان استاندارد این کشور در مدت اخیر در برابر ورود کالا به این کشور با حساسیت زیادی برخورد می‌کند.

سازمان استاندارد تاجیکستان طی ماه های اخیر دست به جمع آوری برخی کالاهای ایرانی از سطح شهر دوشنبه و دیگر نقاط تاجیکستان زده بود.

مقامات سازمان استاندارد تاجیکستان این اقدام را به مصوبه شماره 29 دولت تاجیکستان در 3 ژانویه 2014 در خصوص «مقررات فنی ﺑﺮﭼﺴﺐ ﮔﺬﺍﺭی ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍیی» عنوان کردند.

رئیس سازمان استاندارد تاجیکستان ضمن ملاقات با سفیر ایران در دوشنبه با ارائه توضیحات و نشان دادن آمار و ارقامی خاطر نشان کرد که این جمع آوری محدود به کالاهای ایرانی نبوده بلکه در مورد کالاهای همه کشورهایی که نسبت به مصوبه یادشده بی‌توجهی نشان داده‌اند، اعمال شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها