کد خبر: ۳۸۰۳۷۴
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
كارخانه حافظ از 12 اسفند 94 تعطيل شده است و كارگران قراردادي تسويه حساب شدند و 200 نفر روز كارگر رسمي باقي مانده بلاتكليف در خانه هستند.

به گزارش پایگاه 598، يك عضو شوراي اسلامي كار و كارخانه حافظ در گفتگو با بسيج، اظهار داشت: از آنجايي كه كارخانه حافظ بدهي هاي سنگيني به كارگران دارد لذا بسياري از كارگران از افشاي نام خود حذر دارند تا مديران كارخانه حقوق شان را دپو نكنند.

وي با بيان اينكه كارخانه كاشي حافظ  رسما تعطيل شد افزود: كارخانه حافظ از 12 اسفند 94 تعطيل شده است و كارگران قرار دادي تسويه حساب شدند  و 200 نفر روز كارگر رسمي باقي مانده بلاتكليف در خانه هستند و هيچ اقدامي براي راه اندازي مجدد كارخانه از سوي مديران وجود ندارد و آينده روشن كه مديران مي گويند صحيح نيست.

عضو شوراي اسلامي كار كارخانه بيان داشت: سوء نيت و سوء مديريت  مديران كارخانه حافظ از عوامل اصلي براندازي كارخانه بوده است اين در حالي است كه  ارزش افزوده ملك، توجيه اقتصادي بيشتري از توليد كردن كاشي و سراميك براي كارفرما دارد.

به گزارش خبرگزاري بسيج، كاشي حافظ از نيمه دوم سال گذشته با پرداخت نكردن حقوق كارگران خود خبرساز شد و حتي كارگران در بهمن 94 در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود مقابل استانداري فارس تجمع كردند و در نهايت كاشي حافظ عذر كارگراني كه قراردادشان تمام شده بود را خواست.

 

 حافظ شيراز، كارخانه نمونه خاورميانه

كارخانجات كاشي حافظ  از نخستين مجموعه‌هاي توليد كاشي و سراميك در كشور و از خوش‌نام‌ترين و معتبر‌ترين توليدكنندگان داخلي اين صنعت است كه فعاليت خود را در سال ۱۳۵۵ خورشيدي با احداث كارخانه‌اي به وسعت ۴۱ هكتار در نزديكي شهر شيراز آغاز كرد.

 
اين شركت تا كنون در چندين مرحله با تجهيز و نوسازي خطوط توليد خود فناوري‌هاي نوين را به عرصه صنايع كاشي و سراميك كشور معرفي كرد و توانست به عنوان يكي از پيش‌گامان اين صنعت پيشرفت چشم‌گيري در كيفيت و كميت محصولات خود به وجود آورد.
 
كاشي حافظ حتي به عنوان نخستين و تنها ارايه كننده پرسلان‌هاي اكسترودري در خاورميانه پيش‌تاز بوده و توانسته بود ايران را به عنون چهارمين كشور دارنده اين فناوري در جهان مطرح كند.
 
كارخانجات كاشي و سراميك حافظ كه در آغاز، كار خود را تنها با توليد كاشي ديوار آغاز كرده بود، هم‌اكنون با راه‌اندازي سه خط توليد كف، ديوار و پرسلان اكسترودي و توليد طيف گسترده‌اي از محصولات باكيفيت، متنوع و زيبا پاسخ‌گوي نيازها و سلايق بخش وسيعي از مصرف كنندگان محصولات سراميكي در كشور است.
 
از ابتداي سال 95 خبرهاي ناخوشي از كاشي حافظ دريافت كرديم و در نهايت متوجه شديم كه اين كارخانه نيز تعطيل شده و سرنوشت نامعلومي در دوران ركود دارد. اميدواريم دولت يازدهم توانايي احياي بنگاه‌هايي كه حداقل در دوران فعاليت خود نابود شده‌اند را داشته باشد و جلوي موج بيكاري و بي رونقي را بگيرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
خدا به فریاد برسه
روحانی تعطیله
پاسخ
سروناز
-
۱۰:۳۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
چه کسی مسئوا تعطیل شدن کارخانه های داخلی است ؟
به کجا باید شکایت کرد ؟
فقط خبر نده راهنمایی هم بکن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها