کد خبر: ۳۸۰۳۶۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
رئيس مركز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي ماه مبارك رمضان بهترين موسم و فرصت براي خودسازي و رشد و تعالي معنوي انسان است.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد مبلغي در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنيم، اظهار داشت: اين روزها و شب‌ها بهترين فرصت براي تمرين خودسازي و تقويت بعد تقوايي با بهره‌گيري از معنويت خاص ماه رمضان است و اساساً سعادتمند حقيقي كسي است كه از اين فرصت بيشترين بهره را جهت رشد و تعالي معنوي خود ببرد.

وي با اشاره به اين كه ماه رمضان، بهار قرآن و دعا و مناجات به درگاه ايزد منان است، افزود: از جمله عواملي كه مي‌تواند به تقويت اخلاق‌مداري و نيز تقواي افراد كمك كند، پناه بردن به دامن قرآن و اهل بيت (ع) است چرا كه ما تا زماني مي‌توانيم خود را از وسوسه و مكر شياطين انسي و جني محفوظ نگاه داريم و عاقبت به خير شويم كه در پناه ثقلين باشيم و به آن‌ها در عمل تمسك بجوييم.

رئيس مركز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: علاوه بر قرائت قرآن و تدبر و فهم آيات نوراني آن، حضور در مجالس وعظ و دعا و مناجات در روزها و شب‌هاي ماه رمضان، زمينه و بستري آماده مي‌كند كه قلب انسان هر چه بيشتر صيقل يافته و رنگ و بوي خدايي پيدا كند.

وي خاطرنشان كرد: همگي از لحظه لحظه اين ماه عزيز و پرفضيلت، بيشترين بهره را براي خودسازي و كسب فضيلت تقوا و اخلاق‌مداري ببريم و همچنين از معاصي كه بيشتر آنها ناشي از بي‌تقوايي و بي‌اخلاقي است دوري بجوييم و ان‌شاالله اين روحيه را در ايام بعد از ماه رمضان نيز همچنان در خود حفظ كنيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها