کد خبر: ۳۸۰۲۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
«خسرو معصومی» معتقد است اگر نامه ای درخصوص صحبت های حضرت امام (ره) و کاتوزیان درباره موضوع رجوع زن به همسر اولش نبود، «خرس» پروانه ساخت نمی گرفت؛ این در حالی است که سجادپور می گوید چنین نامه ای به یاد ندارم.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در سومین روز از برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم سینمایی «خرس» ساخته خسرو معصومی برای اهالی رسانه و هنرمندان در برج میلاد به نمایش درآمد.

 

بر پایه این گزارش، در بخشی از نشست پرسش و پاسخ این فیلم، حکمی که موضوع اصلی «خرس» به آن استناد می‌کرد، از سوی یکی از خبرنگاران مورد سوال قرار گرفت.

در این فیلم موضوع فقهی و حقوقی رجوع بازیگر نقش زن به همسر اولش - که پس از سال ها از جنگ برگشته بود - نشان داده می شود.

 

به گزارش فارس، معصومی در توضیح این مطلب گفت: موضوعی که شما مطرح کردید همان موردی است که آقای سجادپور روی آن ایراد وارد کردند و این گونه شد که هفت ماه درگیر «خرس» شدم. از این رو؛ این موضوع با نامه ای که به ایشان دادم و در آن به رساله امام و صحبت های آقای کاتوزیان استناد شده بود، حل شد.

 

در همین راستا، «علیرضا سجادپور» مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در واکنش به حرف های معصومی مبنی بر ارسال این نامه، بیان داشت: من نامه ای در این باب به یاد نمی آورم. تنها نظری که می توانم درباره فیلم «خرس» بدهم، این است که این فیلم تنها برای نمایش در جشنواره پروانه موقت دارد و مجوز دائمی برای آن صادر نشده است.

وی درباره مشکلات این فیلم برای دریافت پروانه ساخت، تصریح کرد: اداره نظارت و ارزشیابی درباره مشکل و اصلاحات انجام شده بر هیچ فیلمی صحبت نمی کند، اگر خبرهایی در این زمینه منتشر می شود از سوی صاحبان فیلم و غالب آن ها اشتباه بوده است.

 

همچنین «خسرو معصومی» در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس و در پاسخ به اظهار نظر سجادپور بیان داشت: اگر من نامه آقای کاتوزیان را به آقای سجادپور نمی دادم، اصلا برای این فیلم پروانه ساخت صادر نمی شد. نامه ای که من به ایشان دادم به حرف های آقای کاتوزیان و رساله حضرت امام خمینی (ره) درباره موضوع اصلی فیلم استناد می کرد. به این معنا که در آن نامه چنین آورده شده بود که درباره مورد مطرح شده در «خرس» امام (ره) در رساله خود چنین آورده ‌اند و آقای کاتوزیان نیز نظر خودشان را این‌گونه بیان کرده اند. این نامه را مهر و موم شده به آقای سجادپور دادم.

وی در پاسخ به اینکه آیا «خرس» پروانه نمایش می‌گیرد یا خیر؟، گفت: هر اتفاقی برای این فیلم بیفتد، برایم مهم نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها