کد خبر: ۳۷۸۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
سرمربی تیم والیبال بانوان گیتی‌پسند گفت: تلاش می‌کنیم تا رکورد پرسپولیس را حفظ کرده و حتی یک پله صعود هم داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، تیم والیبال بانوان گیتی‌پسند در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد تا نماینده ایران در جام باشگاه‌های زنان آسیا باشد.

گفت‌وگوی راحله آرا، سرمربی تیم والیبال گیتی‌پسند با فارس را در زیر می‌خوانید:

رقابت‌های لیگ برتر را چطور دیدید؟

آرا: رقابت‌ بین 3 یا 4 تیم اول جدول بوده و البته مشخص بود که تیم چهارم نمی‌تواند به کسب عنوان قهرمانی فکر کند. اما به دست آوردن مقام اول نیز همچون سال‌های گذشته سخت بود. موضوع اسپانسرها نیز بحثی تکراری است اما امیدوارم فکری برای بانوان شود تا بازیکنان شهرستانی نیز بتوانند خود را نشان دهند. البته اکنون این بازیکنان تهران هستند که در حقشان اجحاف شده است؛ طبیعی است که بازیکنان در چند تیم بالای جدول متمرکز شوند.

هنگام حضور در لیگ برتر پیش‌بینی قهرمانی را داشتید؟

آرا: معتقدم باید پله‌پله جلو رفت. هیچ ادعایی نداشتم و حرفی هم درباره قهرمانی نزدم، اما ابزارهایی داشتم که از آنها استفاده کردم. از سنت‌گرایی خارج شدیم، با بازیکنان تعامل دوستانه برقرار کردیم و در نهایت در فضای دوستانه به این نتیجه مطلوب رسیدیم. به هر حال هنگامی که نیروهای ملی در کنار هم جمع شدند انتظارمان این بود که بهترین جایگاه را به دست آوریم. البته من نیروهای نیمکت‌نشین جوانی داشتم که برای اولین بار در لیگ برتر حضور پیدا می‌کردند و تجربه کافی نداشتند اما باز هم از آنها استفاده کردم.

فکر می‌کنید گیتی‌پسند سال آینده هم در بخش بانوان تیمداری کند؟

آرا:چیزی که الان وجود دارد و با نتیجه‌ای که ما کسب کردیم نشان می‌دهد که باشگاه تمایل دارد تا به حمایت از بانوان ادامه دهد. با توجه به اینکه در بخش مردان با بدشانسی روبه‌رو بودیم اکنون گل‌سرسبد باشگاه هستیم؛ اگر انصاف داشته باشند از ما حمایت می‌کنند.

تعدادی از مربیان لیگ معتقدند گیتی‌پسند با حضور بازیکنان ذوب‌آهن و پرسپولیس توانست قهرمان شود، نظرتان در این باره چیست؟

آرا: سؤال من این است تیم‌های دیگر از چه بازیکنانی استفاده کرده‌اند؟ ابزار داشتیم و قهرمان شدیم. من تنها کاری که کردم این بود که بدون حاشیه آنچه را که در چنته داشتم بیرون بریزم. بازیکنان مطرح در 3 تیم حضور دارند و آنها به دنبال اسپانسری هستند که بتواند حمایتشان کند.

در مدت برگزاری لیگ آیا فدراسیون برایتان کلاس مربیگری برای ارتقاء برگزار کرد؟

آرا: فدراسیون در این مدت درگیر حواشی و انتخابات بود و برنامه‌ریزی نداشت. برای ارتقای مربیان نیز کلاسی برگزار نشد. البته سال گذشته برای کلاس بدنسازی امتحانی برگزار شد و نتایج را اعلام کردند اما کلاس‌ها برگزار نشد و فدراسیون نیز در این باره اطلاعی نداد. ما با تلاش و اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنیم در لیگ حضور داریم. با زیرکی برای اینکه مردان متوجه نشوند تقلب کرده و از آنها الگوبرداری می‌کنیم.

برای حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا چه برنامه‌ای دارید؟ آیا امکان استفاده از بازیکنان تیم‌های دیگر هم وجود دارد؟

آرا: همیشه کمبود زمان یکی از دغدغه‌هایمان بوده است. برنامه‌ریزی‌ها کوتاه‌مدت است و نمی‌دانیم که در رقابت‌ها حضور خواهیم داشت یا خیر، اما برای حضور در این رقابت‌ها ۲ماه و نیم فرصت داریم و احتمالا از بازیکنان تیم‌های دیگر هم برای کسب نتیجه بهتر استفاده کنیم.

بهترین رکورد ما در این رقابت‌ها کسب عنوان ششمی است آیا گیتی‌پسند می‌تواند این رکورد را حفظ کرده و یا حتی آن را ارتقا دهد؟

آرا: تمام تلاشمان را می‌کنیم این اتفاق رخ دهد و حتی یک پله صعود داشته باشیم. با توجه به کمبود زمان مجبوریم به گونه‌ای کار کنیم که برای تیم ملی هم مفید باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها