کد خبر: ۳۷۶۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

" ویتالی چورکین " نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت : روسیه دیگر درمورد مسئله تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفتگو نخواهد کرد.

چورکین افزود مسئله تحریم ها علیه ایران دیگر تمام شده است و دیگر فضایی برای مطرح کردن موضوع ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود ندارد .
 وی گفت : به عقیده ما ضروری است که از طریق مذاکرات بین ایران و شش قدرت بزرگ جهان ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) بطور جدی به این مسئله پرداخته شود .

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد : درحال حاضر هیچ تلاش عمده ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد درمورد ایران وجود ندارد.

روسیه ازسرگیری مذاکرات بین ایران و کشورهای 1 + 5 را خواستار است و تاکید دارد تحریم ها ایران راه به جایی نخواهد برد زیرا تهران هرگز در برابر فشارها تسلیم نخواهد شد .

پس از انتشار آخرین گزارش " یوکیو آمانو " مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آبان ماه که در آن مدعی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی شده بود غربی ها به همین بهانه با افزایش فشارها علیه کشورمان کوشیده اند تا تحریم های شدید تری را علیه ایران اعمال کنند .

این در حالیست که مقامات کشورمان همچنان ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای کشورمان بر ادامه همکاری ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید دارند .

در این راستا با توافق مقامات کشورمان هیئتی از مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی نهم تا یازدهم بهمن از ایران دیدار کردند .

 ایران در حالی با این سفر موافقت کرد که بسیاری از کارشناسان اقدامات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای کشورمان را متوجه آژانس بین المللی انرژی اتمی می دانند و معتقدند آژانس با گنجاندن نام این دانشمندان در گزارش های خود شرایط را برای این اقدامات شنیع فراهم کرده است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها