کد خبر: ۳۷۶۰۸
زمان انتشار: ۰۰:۳۷     ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي تاكيد كرد كه به رغم مخالفت هاي استكبار، جمهوري اسلامي ايران به يك الگو براي انقلاب هاي منطقه تبديل شده است.
«علي اكبر ولايتي» درباره تاثيرگذاري جمهوري اسلامي ايران بر تحولات بيداري اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا گفت: در اين راه گام اول را مقام معظم رهبري برداشتند و ملت ايران در راه بيداري اسلامي پيشگام بودند و در تحولات اخير جهان اسلام از انقلابي كه در ايران به وقوع پيوسته و نتايج بسيار ارزشمندي به بار آورده است، الگو گرفته اند؛ زيرا در جمهوري اسلامي ايران دست استبداد ساقط و دست استعمار از اين كشور كوتاه شده و گام هاي بلندي در جهت پيشرفت برداشته شده است.
وي با بيان اينكه مخالفان جمهوري اسلامي ايران موانعي را بر سر راه اين كشور گذاشته اند، افزود: مخالفان اسلام و احياي ارزش هاي اسلامي نمي خواهند كه جمهوري اسلامي ايران در تحولات بيداري اسلامي به الگو تبديل شود، اما با وجود مخالفت هاي آنها در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران به يك الگو تبديل شده كه جوانان حاضر در اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي نيز بر اين نكته تاكيد كردند.
ولايتي كه با ايسنا گفت وگو كرده با اشاره به اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي افزود: در اين اجلاس جوانان از كشورهاي مختلف مي توانستند به راحتي شعار داده و اظهاراتشان را به راحتي بيان مي كردند؛ ولو اينكه اين اظهارات در تضاد بود. بر همين اساس اين اجلاس مجال ارزشمندي است كه براي اولين بار در طول تاريخ و عرض جغرافيا با چنين تنوعي برگزار شد كه وجه مشترك جوانان حاضر در اين اجلاس به غير از اسلام، اعتقاد به جمهوري اسلامي ايران بود. در واقع آنها بر اين باورند كه جمهوري اسلامي ايران الگوي بيداري است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها