کد خبر: ۳۷۱۶۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۲     ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
با ابلاغ مصوبه شوراي پول و اعتبار در آزاد گذاشتن بانك ها در تعيين نرخ سود سپرده‌ها، مسابقه بانك‌ها و موسسات مالي اعتباری براي افزايش نرخ سودهاي علي الحساب و جذب سپرده‌های عمومی شروع شده است.


سرویس خواندنی های 598: با گذشت ۵ روز از ابلاغ مصوبه شوراي پول و اعتبار به تدريج برخي بانك‌هاي خصوصي و موسسات مالي و اعتباري نرخ‌هاي جذاب خود را براي جذب سرمايه‌ها اعلام كرده اند و برخي ديگر نيز منتظر هستند تا پس از اعلام نرخ توسط رقبا، نرخ هايي بالاتر اعلام كنند تا سپرده ها را بسوي خود جذب كنند.

هر چند شنبه شب شوراي هماهنگي مديران عامل بانك‌ها سقف سود بانكي را ۲۰ درصد اعلام كرد اما مصوبات اين شورا براي بانك‌ها الزام‌آور نيست و پيش از اين هم بانك‌هاي خصوصي به تصميمات اين شورا بي اعتنايي مي‌كردند.

صبح امروز يكي از بانك‌های خصوصي نرخ سود روز شمار خود را ۱۵ درصد و نرخ سود ۵ساله خود را براي سپرده‌ بيش از ۵۰ ميليون تومان ۲۵ درصد اعلام كرد. با توجه به نزديكي روزهاي پايان سال و امكان بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری براي دريافت سودهای بسيار بالا در عقود مختلف، پيش بينی می شود طي روزهای آينده، ديگر بانك‌های خصوصی و موسسات مالي اعتباری وارد اين مسابقه شوند و نرخ‌هاي بسيار جذاب‌تری براي جذب سپرده‌های بيشتر اعلام كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها