کد خبر: ۳۷۱۵۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر ۲۰ استان کشور درگیر سیلاب هستند که با آماده‌باش به‌موقع دستگاه‌ها، خسارت‌ها کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه 598، مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره حوادث سیلاب در اقصا نقاط کشور، اظهار داشت: از روز دوشنبه هفته گذشته اخطاریه‌های مختلفی از سوی هواشناسی برای سیلاب در استان‌ها اعلام شد.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی به کشور، 20 استان اخطاریه وقوع سیلاب دریافت کردند و تمامی دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل در این استان‌ها قرار گرفتند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: بلافاصله از سوی دستگاه‌ها امدادی، خدماتی و درمانی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیل انجام شد.

اکبرپور با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر در استان‌ها زیاد و بی‌سابقه بوده است، گفت: در دهلران طی 8 ساعت، 181 میلی‌متر بارش داشته‌ایم و در دیگر استان‌ها نیز میزان بارش‌های باران بسیار زیاد بوده است.

وی با اشاره به حجم بارندگی‌ها، اظهار داشت: با توجه به سیل اخیر در 20 استان کشور، تاکنون حداقل تلفات جانی را داشته‌ایم و 2 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، ادامه داد: یک نفر در ایلام و یک نفر نیز در لرستان بر اثر رعدوبرق جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته اکبرپور میزان بارش باران در حدی است که آب پشت سدها سرریز شده و باید قدردان این رحمت الهی باشیم و نقش اطلاع‌رسانی به‌موقع موجب کاهش آمار حوادث شده است.

وی گفت: در استان‌های حادثه‌دیده نیز دام‌ها در روستاها خسارت چندانی ندیده‌اند، البته بعضی از منازل تخریب شده‌اند که پس از امدادرسانی، میزان حجم خسارت سیلاب توسط دستگاه‌های مختلف ارزیابی و اعلام می‌شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در باره اسکان اضطراری در استان‌های سیل‌زده نیز اظهار داشت: فقط در استان خوزستان، بخشی از مردم به‌علت سرریز شدن رودخانه دز در اسکان اضطراری هستند.

اکبرپور تأکید کرد: از فردا شب سامانه جدید بارش‌ها از شمال‌شرق وارد کشور می‌شود و بعضی از استان‌ها نیز درگیر سیلاب می‌شوند که هشدارهای لازم نیز در این خصوص اعلام شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر با اعلام به‌موقع سازمان هواشناسی، دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل قرار دارند و با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها