کد خبر: ۳۷۱۰۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان زنجان گفت: ایام اعتکاف، سه روز فصل بودن با خدا و آشتی با خدا و به نوعی بهار بندگی است.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام سعید احمدی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در زنجان، بیان داشت: اعتکاف به نوعی خلوت با خداست که در شلوغ ترین جای عالم اسلام، یعنی در مسجد کوفه، مسجدالنبی، مسجدالحرام و مساجد جامع هر شهر برگزار می شود.

 

دبیر ستاد اجرایی اعتکاف شهر  زنجان، با اشاره به این که، اعتکاف به معنای ریاضت فردی نیست، افزود: در اعتکاف، معتکفین سه روز در خانه خدا با مومنین معتکف می‌شوند و این سه روز به نوعی حکم فرصتی برای تفکر، عبادت، نشستن و تعامل با مومنین را دارد.

 

احمدی، با بیان این که مساجد جامع هر شهر که اعتکاف در آن ها برگزار می شود برای صنف خاصی نیست، ادامه داد: مسجد جامع، مسجدی است که تمام گروه ها با روحیات مختلف (پیر و جوان، تحصیل کرده، کارگر و کارمند) و تمام اصناف در آن شرکت دارند.

 

وی تصریح کرد: ایام اعتکاف، سه روز فصل بودن با خدا و آشتی با خدا و به نوعی بهار بندگی است و معتکفین در این سه روز به نوعی با روح اعتکاف آشنا می شوند و در این سه روز همه معتکفین عادت می کنند که باید ساعت و دقایقی را در روز با خدا خلوت کرده و به عبادت و بندگی بپردازند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها