کد خبر: ۳۶۸۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
راشا تودی به نقل از یک کارشناس مالی با اشاره به احتمال اقدام پیش دستانه ایران برای تحریم نفتی اروپا تاکید کرد ایران قادر به انجام این کار است.
به گزارش فارس به نقل از راشا تودی،  ایران تهدید کرده که صادرات نفت خود به اروپا را با هدف پیش دستی در تحریم نفتی از هفته آینده متوقف خواهد کرد.

رئیس یکی از موسسات خدمات مشاوره مالی به راشا تودی گفت، حتی اگر این اقدام به معنای از دست دادن درآمد 6 ماهه حاصل از فروش نفت به اروپا باشد، باز هم ایران قادر است تحریم اروپا را اجرایی کند.

وی افزود، از نظر ایران، توقف صادرات نفت به اتحادیه اروپا به صورت پیش دستانه اقدامی منطقی و عاقلانه است، زیرا این اقدام می تواند بهای نفت را افزایش دهد و کمبود حجم فروش نفت ایران را پوشش دهد.

 وی اضافه کرد: «با توجه به تهدیدات اساسی ای که ایران در حال حاضر با آن روبروست، ممکن است این کشور تصمیم به انجام چنین اقدامی بگیرد.»

این کارشناس مالی در ادامه اظهار داشت: «آنچه که در مورد ایران در حال رخ دادن است، تهدیدی بنیادین و متوجه اصل و کلیت حکومت ایران است... نهایتا ایران بیش از آنکه از تحریم نفتی اروپا متضرر شود، عمدتا از تحریم موسسات مالی متضرر می شود.»

وی اضافه کرد: «آنها طوری مدیریت کرده اند که این تحریم ها را با کمک چین و هند دور بزنند.»

به اعتقاد این کارشناس مسائل مالی، غرب تلاش دارد تا با استفاده از تحریم ها تا جایی که می تواند حکومت ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی اضافه کرد: «من تصور می کنم یک هدف نانوشته واقعی وجود دارد، که اگر بخواهیم صریح و بی پرده برای آن عنوان دیگری بر گزینیم، می توان آن را تغییر رژیم نامید.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها