به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: داوود کشاورزیان با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از
خواب آلودگی رانندگان در شیفت های کاری به برخی نکات اشاره کرد و گفت:
رانندگان موظف هستند در چارچوب آیین نامه ها کار و در جاده ها رانندگی
کنند. رانندگان ما در جاده ها طبق قوانین اجازه ندارند طی ۲۴ ساعت بیشتر از
۹ ساعت رانندگی کنند.
وی ادامه داد: بنابراین شرکت ها اجازه ندارند برای رانندگانی که این چارچوب را رعایت نکردند، صورت وضعیت صادر کنند.
رئیس
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اگر راننده ای از مشهد
به تهران می آید صورت وضعیت دریافت نمی کند، اظهار کرد: این راننده بدون
صورت وضعیت هم امکان برگشت به مشهد را ندارد چرا که لازم است در طول مسیر
استراحت کافی داشته باشد.
کشاورزیان افزود: در مورد مسیرهایی که
بیشتر از ۹ ساعت به طول می انجامد اتوبوس حتما باید با دو راننده سفر کند
که این امر اتفاق می افتد. به عبارتی هیچ عذر و بهانه ای باعث نمی شود که
فردی به خودش اجازه دهد در حالتی که خسته است، خواب آلودگی دارد و دارای
شرایط مناسب برای رانندگی نیست، مسافران را به مقصد برساند و جان خود و
مسافران را نباید به خطر بیاندازد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین
با بیان اینکه متاسفانه شاهد اینگونه حوادث ناشی از خواب آلودگی هستیم،
بیان کرد: رانندگان موظف هستند این ساعت کاری را رعایت کنند تا حوادث جاده
ای کاهش یابد و امیدواریم اصلا وجود نداشته باشد.
این مسئول در
وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت جاده های کشور،
اظهار کرد: در طول سال همواره جاده ها در حال ترمیم و آسفالت ها روکش می
شوند. همکاران در اداره کل های راه و شهرسازی استانها در بازه های زمانی
مختلف خط کشی ها را پر رنگ می کنند و مسیرها را پاکسازی می کنند.
وی
افزود: تا جایی که امکان دارد شیب های دو طرف جاده هموار می شود و
تابلوهای راهنمایی در تمام مسیرهای جاده نصب می شوند. در واقع این امور به
صورت روزمره در حال انجام است و تمام راههای استان در حال رسیدگی هستند.