کد خبر: ۳۶۶۹۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
کارشناسان مسائل نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کردند که گروه تروریستی داعش کمک زیادی به لغو توافقنامه "سایکس بیکو" که در سال 1916 میان فرانسه و انگلیس امضا شده بود، کرد و زمینه ساز تجزیه "سوریه بزرگ" شد که از مدت‌ها قبل خطری بزرگ برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت.
به گزارش پایگاه 598، این کارشناسان صهیونیستی خاطرنشان کردند که مرزهای ترسیم شده بر اساس این توافقنامه غیرقابل حمایت بودند و داعش با پایان دادن به عمر این توافقنامه زمینه ساز تجزیه سوریه بزرگی شد که از مدت‌ها قبل تهدیدی جدی برای اسرائیل به شمار می‌رفت.

کارشناسان صهیونیستی تاکید کردند که داعش همین کار را در عراق هم انجام داد و بدین ترتیب، نقش مهمی در از بین رفتن دو خطر بزرگ متوجه امنیت رژیم صهیونیستی که همان خطر عراق و سوریه بود، داشت.

این کارشناسان خاطرنشان کردند که تجزیه عراق و سوریه همزمان با اقدامات دیگری صورت گرفت که همگی به نفع اسرائیل بودند و از جمله آنها می‌توان به تلاش‌های ترکیه برای از سرگیری روابط با این رژیم و بازگشت مناسبات طرفین به دوران قبل از حادثه حمله به کشتی ماوی مرمره ناوگان آزادی در سال 2010 که به کشته شدن 10 تبعه ترک و به دنبال آن تیرگی روابط آنکارا - تل‌آویو انجامید، اشاره نمود.

با این وجود، کارشناسان صهیونیستی معتقدند که مهمترین تحول منطقه خاورمیانه در آینده، احتمال تشکیل کشور مستقل توسط کردها در مرزهای ترکیه تا شهر لاذقیه سوریه در سواحل دریای مدیترانه است و با وجود اینکه بسیاری از تحلیلگران وقوع این تحول را بعید می‌دانند، اما 120 سال پیش بحث تشکیل "کشور یهودی" (منظور اسرائیل) هم خیالی بیش نبود.

این کارشناسان خواستار بهره برداری مناسب از این وضعیت شدند و بهترین اقدام در این زمینه را مخالفت و مقابله با تلاش‌های مراجع بین‌المللی برای تشکیل کشور فلسطین یا ترسیم مرزهای نهایی "اسرائیل" دانستند و تاکید نمودند که 50 سال بعد نزدیک به 20 میلیون نفر در فلسطین اشغالی زندگی خواهند کرد و نیاز شدیدی به اراضی کرانه باختری و نقب خواهند داشت.

کارشناسان امنیتی صهیونیستی در همین راستا خواستار احداث کنفدراسیونی میان فلسطین اشغالی و اردن و قرار گرفتن ساکنان فلسطینی کرانه باختری تحت حاکمیت اردن شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها