کد خبر: ۳۶۶۰۵
زمان انتشار: ۲۱:۱۰     ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
یادداشت میهمان
عدلی ابادیر یوسف
مهندس عدلی ابادیر یوسف، کارشناس سیاسی در مقاله‌ای در «النخیل» به بررسی دلایل پایان آل سعود در عربستان پرداخته است.

بی شک آنچه که انسان بکارد، درو می کند و آن اتفاقاتی که بر سر امپراتوری های دیگر افتاد بر سر مملکت آل سعود که در جهل وهابیت غرق است، خواهد افتاد. پایه های آل سعود با افراط گرایی و تعصب محمد عبدالوهاب بنا شد و پایه هایی که بر فساد، افراط گرایی و موازین غیر اخلاقی بنا شده است، جز کراهیت و نفرت درو نخواهد کرد و به زباله دان تاریخ فرستاده می شود.
 
اختلافات در داخل خاندان آل سعود
بدون شک اختلافات عمیقی در داخل خاندان آل سعود بر سر قدرت وجود دارد و این امر از اصلاحات جدید برای انتخاب پادشاه آینده مشهود است و مشخص نیست و حتی اگر حکومت از فرزندان سدیری و نوادگانش (از زمان به قدرت رسیدن فهد در سال 1982 با نفوذترین شاخه آل فیصل، "آل سدیری " بود. این خانواده، همان خانواده‌ای است که فهد از آن است. ) گرفته شود، ولی پیوسته اختلاف بر سر این مسئله باقی خواهد ماند که چه کسی بر میز ریاست پس از ملک عبدالله تکیه خواهد زد.

نیروهای سلطه گر دینی وهابی
جماعت امر به معروف و نهی از منکر که در واقع جماعت امر به منکر و نهی از معروف به شمار می روند، بیشترین نفوذ قدرت را حتی بیشتر از خاندان آل سعود دارند، هر چند در جهت پیشبرد اهداف آل سعود نیز حرکت می کنند، اما با خاندان دشمنی دارند و این امر در قالب فتواهایشان مبرهن است و دلیل آن این است که تمامی عملیات تروریستی داخل عربستان با پاسخ طبیعی ایدئولوژیک این گروه انجام می شود و میان این جماعت و سازمان القاعده رابطه پنهانی وجود دارد.

ضعف ملک عبدالله و سوء مدیریتش
هیچ کس نمی تواند ضعف شخصیتی ملک عبدالله را انکار کند و بزرگترین دلیل بر این امر، محدود بودن سطح ذهنی و سیاسی اوست که همین امر به خاندان حاکم پایان خواهد داد و این خاندان را به حزب و گروههای مختلف تقسیم می کند و سخنان ولیعهد نایف بن عبدالعزیز در زمان گرفتن پست وزارت کشور فایده ای نخواهد رساند و عرش آل سعود را به فرش خواهد رساند.

ظلم و اجحاف در داخل عربستان
عربستان برای سرکوب مردم که خواستار اصلاحات در کشور شده بودند، از مفتی های خود خواست تا فتواهایی را در ممنوعیت برپایی تظاهرات صادر کنند و هرکس از این دستور تخطی کند، به شدیدترین شکل از سوی نیروهای امنیتی مجازات خواهد شد و مفتی های وهابی مدعی شدند که برگزاری تظاهرات برخلاف شریعت اسلامی است و نظم عمومی را برهم می ‌زند و به حقوق دیگران تعدی می کند.

به گفته نویسنده مقاله، هر آنچه را انسان می کارد، درو می کند، عربستان بذر وهابیت و تروریست را کاشت و در نهایت آن چیزی را که دور می کند جز زوال را درو نخواهد کرد و ظلمهایشان به زودی به خودشان باز خواهد گشت.

سازمان القاعده، تخریب گر عربستان
فعالیت تروریستی سازمان القاعده در ابتدا با هزینه های عربستان آغاز شد و عربستان برای کمک به آنها و انتشار تروریست و افراط گرایی در جهان 200 میلیون دلار هزینه کرد، این درحالی است که هم اکنون وضعیت تغییر کرده است و سازمان القاعده عربستان را نشانه گرفته است و سحر به خود ساحر بازگشته و هدف مخفیانه القاعده نصب رهبرانشان به عنوان امیر المومنین و خادم حرمین شریفین به جای آل سعود فاسد بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها