کد خبر: ۳۶۴۶۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روزنامه شرق، در سرمقاله شماره شنبه گذشته خود که به قلم احمد غلامی نوشته شده، آورده است:

«همچنان برای دولت اعتدال، زمان در نقطه صفر است، گذشته‌ای ندارد که تاوانش را بدهد، اما گذشته چیزی نیست که ساخته نشود. گذشته‌ای که حسن روحانی از خود به‌جا می‌گذارد، بیش از آنکه دامنگیر دیگران شود، دامن خودش را خواهد گرفت. از آنکه بر مبنای گذشته او و عملکردش را قضاوت می‌کنند. آیا جابه‌جایی مفهوم اعتدال با متوسط‌بودگی کار دست دولت یازدهم خواهد داد؟ پاسخ این پرسش ساده نیست، خاصه در عرصه سیاسی ایران.»

 

*اگرچه گزاره‌های نقل شده در بالا از مناظر مختلفی قابل تحلیل و بررسی است اما الحال اینکه جریانات نزدیک به دولت و شخص رئیس‌جمهور روحانی، بایستی متوجه باشند که همانطور که در این یادداشت نیز محرز است؛‌ بدنه جریان سیاسی خاص و حتی چهره‌های ستادی این جریان در هیچ حالتی حاضر به تسهیم هزینه‌ها با دولت یازدهم نیستند و زودا که این «حاضر نبودن» صورت کریه خود را نیز نشان دهد.

چه اینکه پیش از این، سعید حجاریان، تئوریسین جریان سیاسی خاص نیز اظهار کرده بود که «شکست روحانی شکست اصلاح‌طلبان نیست» و یا ایضاً ابراهیم اصغرزاده، از فعالان ستادی جریان خاص هم تأکید کرده بود که «دولت روحانی برای اصلاح‌طلبان به مثابه رحم اجاره‌ای است».

درست است که جریان خاص در این ماه‌ها و طی دو و نیم سال اخیر، صرفاً به شغل تعریف و تمجید از دولت روحانی مشغول بوده و حتی عنوان کرده است که «روحانی قهرمان عدالت‌پروری است»، «روحانی هرکار می‌کند قانونی است» و «ما فدائی دولتیم...» اما به مصداق ضرب‌المثل قدیمی «خود پیداست از زانوی تو»! محرز است که در وقت حادثه به هیچ وجه کنار دولت نخواهد بود.

به سخن دیگر اینکه مقولاتی مثل بی‌دستاوردی برجام، عدم توانایی روحانی در فک حصر، رخوت دولت در صنعت هوافضای کشور، توخالی بودن وعده‌های اقتصادی دولت یازدهم و... اگر در روزگاری مورد نقّادی مردم قرار گیرند؛ در آن روز حتماً روحانی نخواهند توانست جریان سیاسی خاص را در کنار خود ببیند.

جریانی که برای تحقق تئوری «اعلام پیروزی به هر قیمتی» حتی اصولگرایان را نیز در لیست انتخاباتی خود قرار داده است؛ یقیناً از روی صداقت می‌گوید که اشتباهات روحانی دامان خودش را می‌گیرد...


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها