کد خبر: ۳۵۸۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۹ دی ۱۳۹۰
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اولویت های 6 میلیون و 500 هزار سپرده گذار "عمره مفرده" مشخص شده اما اینکه این اولویت‌ها چه سالی اعزام خواهند شد یا اصلا اعزام نخواهند شد، بستگی به ظرفیت اعزام ها دارد، ما نمی توانیم پیش گویی کنیم.
علی لیالی در گفت وگو با فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: افرادی که در قرعه کشی اخیر اولویت های آنها تعیین شده، می توانند در صورت تمایل با مراجعه به بانک ها سپرده های خود را پس بگیرند.

وی درباره اینکه اعزام تمام 6 میلیون و 500 هزار تعیین اولویت شده اخیر چند سال طول خواهد کشید، خاطرنشان کرد: در این قرعه کشی، اولویت های 6 میلیون و 500 هزار نفر مشخص شده اما اینکه این اولویت ها چه سالی اعزام خواهند شد یا اصلا اعزام نخواهند شد، بستگی به ظرفیت اعزام های عمره دارد؛ ممکن است در سال های آتی ظرفیت اعزام ها کاهش یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سهمیه اعزام های عمره در سال های آتی مشخص نیست، تصریح کرد: فعلا از طریق قرعه کشی، اولویت ها مشخص شده و زمان اعزام متعاقبا به خود دارندگان اولویت اعلام خواهد شد.

آیا لیست انتظار اعزام عمره 10 ساله شد؟

لیالی در پاسخ به این سؤال که با فرض اعزام سالیانه 800 هزار نفر به عمره و با تعیین اولویت جدید برای 6 میلیون و 500 هزار نفر که اعزام آنها از سال 92 آغاز خواهد شد، آیا این امر به این معنا نیست که اعزام این تعداد افراد تا سال 1400 طول خواهد کشید و عملا لیست انتظار عمره حدودا 10 ساله شده است، گفت: افراد تعیین اولویت شده می توانند با مراجعه به بانک‌ها، سپرده های خود را پس بگیرند و وقتی افرادی مایل به بازپس گیری سپرده های خود هستند، نیازی به انتظار کشیدن در لیست های طولانی مدت وجود ندارد.

نمی توانیم پیش گویی کنیم

وی درباره زمان ثبت نام جدید عمره و فراهم شدن امکان سپرده گذاری برای آن دسته از متقاضیانی که امسال موفق به ثبت نام عمره نشدند، اظهار داشت: هنوز عرق ثبت نام های امسال ما خشک نشده است؛ ما نه می دانیم در هر سال چه تعداد به عمره اعزام خواهند شد و نه می توانیم پیش بینی و پیش گویی کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در سال قبل 800 هزار نفر را به عمره اعزام کردیم اما مشخص نیست که امسال نیز بتوانیم همین تعداد را به عمره اعزام کنیم و ممکن است این ظرفیت کاهش یابد.

لیالی در خاتمه تصریح کرد: زمانی که نتایج اولویت های تعیین شده را از طریق بانک ها به سپرده گذاران اعلام می کنیم، این نکته که آیا این افراد با توجه به اولویت هایشان باید سپرده های خود را از بانک پس بگیرند یا خیر را نیز به آنها اعلام خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها