کد خبر: ۳۵۸۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۲۹ دی ۱۳۹۰
سفیر ژاپن در ایران:
سفیر ژاپن در ایران گفت: هم‌دردی و کمک ملت ایران در هنگام وقوع زلزله و سونامی منجر به تشویق ژاپنی‌ها در بازسازی این آسیب‌ها شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، "کیم ایجی کمانو" چهارشنبه شب در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی ژاپن در موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار داشت: با برگزاری هفته فرهنگی در تهران و اصفهان از تمامی مردم ایران و اصفهان به دلیل هم‌دردی و حس انسان‌دوستانه و کمک‌هایشان در زمان زلزله و سونامی تشکر می‌کنیم.
وی با اشاره به وقوع زلزله و سونامی 11 مارس 2011 میلادی در شرق ژاپن تاکید کرد: کمک مردم ایران و احساس همدلی‌ و هم‌دردی آنها در زمان زلزله و سونامی تشویق بزرگی برای آسیب‌دیدگان ژاپنی‌ در بازسازی آسیب‌های ناشی از این اتفاقات بود.
سفیر ژاپن در ایران روابط بین کشور ایران و ژاپن را دارای سابقه طولانی دانست و تصریح کرد: اشتراک‌های هنری و فرهنگی بسیاری در بین این دو کشور وجود دارد که در این هفته فرهنگی ژاپن مقداری از آن را به مردم ایران نشان می‌دهیم.
وی هم‌چنین با بیان اینکه هفته فرهنگی ژاپن چند بار در استان تهران برگزار شده بود، اضافه کرد: برای نخستین بار هفته فرهنگی ژاپن در دیگر شهرهای ایران و در اصفهان برگزار می‌شود.
کمانو با اشاره به نمایشگاهی که به مناسبت هفته فرهنگی ژاپن در اصفهان برگزار شده، بیان داشت: این نمایشگاه که متشکل از نقاشی کودکان مناطق آسیب‌دیده، عکس به همراه مراسم چای، آموزش خوشنویسی و گل‌آرایی است، در راستای معرفی هر چه بیشتر فرهنگ مردم ژاپن با همکاری گروه «گون‌ئن» است.
وی ادامه داد: مراسم‌های چای و گل‌آرایی از جمله مراسم‌های سنتی ژاپن است که در پشت آن فلسفه و معنای عمیقی نهفته است.
سفیر ژاپن در ایران افزود: سبک نقاشی سنتی ژاپن شباهت بسیاری با نقاشی مینیاتوری ایران دارد، همان‌گونه که در هنر خط، ژاپن نیز مانند ایران به شیوه خاص خود عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه اصفهان و ژاپن مشترکات بسیاری در زمینه فرهنگ و هنر با یکدیگر دارند، اظهار داشت: تبادل‌های فرهنگی زمینه بسیار غنی برای توسعه و تعامل دو جانبه بین این دو کشور را به وجود می‌آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها