کد خبر: ۳۵۵۶۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۹ آذر ۱۳۹۴
گزارش آماری از وضعیت اسفناک واحدهای تولیدی در کشور:
بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور بر این عقیده هستند که گره زدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات و توافق هسته ای از اشتباهات تاریخی دولت یازدهم بود که این رویه علی رغم هشدارهای مکرر بدنه کارشناسی کشور همچنان ادامه دارد. در همین خصوص روز گذشته رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران از تعطیلی ۳۰ درصد واحدهای صنعتی کشور و نیمه تعطیلی شدن 50 درصد دیگر خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، شاید بتوان اصلی ترین وعده انتخاباتی دکتر حسن روحانی که در فیلم تبلیغاتی اش بیان نمود را این جمله دانست که "هم باید چرخ کارخانه ها بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژ ها" که با گذشت نیمی از عمر دولت یازدهم هنوز مردم منتظر تحقق این شعار مهم هستند.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور بر این عقیده هستند که گره زدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات و توافق هسته ای از اشتباهات تاریخی دولت یازدهم بود که این رویه علی رغم هشدارهای مکرر بدنه کارشناسی کشور همچنان ادامه دارد. در همین خصوص روز گذشته رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با بیان اینکه فقط ۲۰ درصد واحدهای صنعتی با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند، افزود: این آمار نگران کننده است و باید تدبیر مناسبی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور به کار گرفته شود. وی همچنین از تعطیلی ۳۰ درصد واحدهای صنعتی کشور و نیمه تعطیلی شدن 50 درصد دیگر از واحد های صنعتی کشور خبر می دهد.

این آمارهای تکان دهندن در حالی است که ماه های گذشته هیات های تجاری بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به بهانه سرمایه گذاری به ایران سفر نموده اند و در کنار آمارهای متعدد مسئولین دولتی مبنی بر افزایش بستر شغلی و بهبود وضعیت تولید و رونق اقتصادی، شاهد وعده های جدید مسئولین دولتی در بهبود فضای کسب و کار بوده ایم. 

لذا خبرنگار اقتصادی پایگاه 598 در گزارشی آماری به بررسی تعداد واحدهای صنعتی، کارخانجات و تولیدی های در سه ماه اخیر (از مهر ماه سال جاری تا 29 آذر) که بر اثر مشکلات متعدد اقتصادی و نبود بازار فروش و رکود در بازار یا تعطیل شده اند یا در شرف تعطیلی اند پرداخته است که در ادامه می آید.






* کلیه آمارهای فوق بر اساس اخبار درج شده در خبرگزاری ها و سایت های رسمی گردآوری شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴
۹
۳
تنها راه نجات کشور ،گرفتن کلید از دست کلیددار هست والسلام
پاسخ
علی
GERMANY
۱۱:۰۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
۸
۲
مملکت کلا" لا لا کرده و حالا حالا ها هم بیدار نمبشه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
۴
۸
اوایل اتقلاب میگفتید شاه خیانت کرده که نیروگاه اتمی زده و حالا شده نان شب آیا پر رویی شما حدی هم دارد؟؟
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۴:۲۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۴
شاه خیانت کرده که یک قشر نفهم و غرب پرست در ایران مثال شما ایجاد کرده است.
اگر ما نیروگاه اتمی را خیانت می دانستیم با چنک و دندان در زمان جنگ از آن حفاظت نمی کردیم. آن دولت موقت بود که اف 16 را پس داد و می خواست اف 14 ها را به کانادا بفروشد.
خسروايراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
۱۰
۲
در حاشيه افتضاح برنج وارداتي تاريخ مصرف گذشته: فساد تو دولت عاديه .مديران ارشد وزارت صنعت كه ديگه زدند رو دست شاه وگردن كلفتهاي درباري.روز روشن معاون صنعت از همه خودروسازها علنا پول زورميگيره و در عوض ميزنه زير هر چه مصوبه الايندگي و مصرف سوخت و غيره.به هيچ صنعت ديگه اي هم كار نداره مثل نساجي كه تعطيل و كاركنانش مانند قطعات ساز هاي خودرو، نانشان اجر شد. مصاحبه ويسه معاون جهانگيري و دانش فهيم از عناصر فعال مافياي خودرو را بخوانيدكه دلايل نابودي صنعت خودرو را به ادرس غلط (تعدد قوانين ) حواله ميدهند تا تيم دزد خود را از چشم ناظرين بپوشانند .قضيه برنج هم تو بازرگاني خارجي وزارت صنعت هپل هپو شده.ديگه اخرشه از اين بدتر تو وزارت صنعت بعد از انقلاب بخدا قسم كه نداشتيم.
پاسخ
اسداله پیشدار
ESTONIA
۱۰:۱۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۴
۱۰
۲
وقتی معاون وزیر صنعت با افتخار میگوید فلان کالا .... تامین کردیم باید هم کارخانها تعطیل شود. یا زمانی که بازرگانی داخلی با پول این مردم(یا به عبارتی بودجه وزارتخانه) برنج وارد میکند وبه موقع به مردم نمیده ووقتی هم که تاریخ گذشت میاد با گرفتن سند در رهن برنج تحویل میدهند چون پول نداده به هر صورت جنس را در بازار میفروشند وبازار را هم بهم میریزند . خلاصه بگویم مدیران نالایق در هر رسته پدر ی از این اقتصاد ومردم دراوردند که هرچی بگوئی کم است مگر خدا به فریاد برسد.
پاسخ
فتحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
۱۰
۲
عالی بود
پاسخ
مریم مرادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
۱۱
۳
کمتر سیاه نمایی کنید
همه چی خوبه
هوا رو ببین چقدر خوبه ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
۹
۲
واقعا ایران تا حالا به چنین اوضاع اسفناکی نیفتاده بود
خدا به داد ما برس
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۴
۴
۱
تازه او لشه هنو ز بر جام اجرا نشده تعطیلی های دیگر هم در راه است چو ن و اردات افزایش خو اهد یا فت و کشو ر های غربی اجنا س مانده خو د را و ارد کشو ر خو اهند کرد و. قیمت نفت هم که ما یه عذاب مردم چرا که کسر ی بو دجه را احتمالا به طرق مختلف از جمله دلار و عو ار ض و قبض ها و و گرانی انر ژی وو قطع یارانه تامین خو اهند کرد
اصلا کسی هست که پی گیر ی کنه که چرا بنزیتن بی کیفیت و ارد شده و بنزین تو لید داخل و با کیفیت تعطیل یا کم شده !
پاسخ
جام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۴
۴
۱
مردم با غيرت وساده لوح ايران درانتخابات اسفند 94 باز هم به اشخاصي راي بدهيد كه به شماوعده سر خرمن بدهند واصلا"هم احتياج به مشورت وكنكاش در موردكانديداها نيست هركسي راكه بيشتر وعده ميدهد را بدون دغدغه انتخاب نموده وبدون هيچ نگراني سر به بالش گذاشته وراحت بخوابيدچون ...بيدار است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
۶
۲
همه این بدی ها را فر ا مو ش کنید که مژ دهای بزر گ در راه است و 11 تن او رانیو م غنی شده و حتی صفحات سو ختی او رانیو م خا رج شد و اساسی ترین شر ط بر جام اجرا شد بزو دی تحریم ها بر داشته می شو د و بقو ل و زیر نفت نا ن بر خی اجر می شو د و لی باید گفت که نان خیلی ها اجر می شو د از جمله تو لید کنند گان داخلی و کسر ی بو دجه نا ن خیلی از مردم را نیز اجر می کند !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
۴
۱
روزی که نعمتزاده اولین قدم را برداشت و برای هر معدنکاری کیلومتری سهمیلیون برید گفت از رکود در میای معدندار انشاالله اگر برا هرمعدن ۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰ بدید و مسخره ترین قانون معادن را اجرا کرد ولله منیکی دونستم این دولت برائ انهدام تولیبد در ایران کمر بسته اما در کشور هیچکی حرفی نزد.وقتی هاشمی گفت دنبال بمب اتم بودیم هیچکی اعتراضی نکرد و تحریم رو اضاف کردن الان همه چیرو نابود کردن تولید پر.یکنگاه بریش رییس دولت کافی که بدونی روزی دوساعت ارایشگر ایشونو ارایش میکنه بهمراه کابینه خدایش نگاه کنید انوقت تولید کیلویی چند؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
۴
۲
تدبیر و امیدی که میگفتن این بود ؟!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها