کد خبر: ۳۵۵۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۲۷ دی ۱۳۹۰
وبلاگ ' سیرت صبح ' نوشت :

چند روزی از ورود یکی دیگر از پیاده نظام های دشمن برای ضربه زدن به عمود خیمه انقلاب و ولایت فقیه زمان نگذشته است . همان سردار! سابق سپاه حسین علایی و مقاله ی رشیدی مطلقی او که بار دیگر قلب ملت ایران را جریحه دار کرد و البته مشت محکمی از جانب ملت واقعی نه آنچه آنان ملت می نامند دریافت کرد . اینبار در برنامه ای تلویزیونی و مستقیم ، شاهد یکی دیگر از شاهکارهای سیما بودیم . شب گذشته در برنامه نه چندان بی طرف پارک ملت که اکنون پاتوق مخالفان نظام شده است و به وفور سیاه نمایی و مخالفت با نظام را هر چند خزنده دنبال می کند ، میهمانی داشت که بی پرده و آشکارا ساختار نظام را به مسلخ برد و بی تقوایی را به حدی رسانید که با چندین بار ذکر نام مبارک مقام معظم رهبری و ولی امر آزادگان جهان ، تیغ برّان انتقاد را به طرف ایشان نشانه رفت و با توهمی که ناشی از خواب آلودگی دوساله بعد از حماسه نهم دی ماه بود ، بارها از حق پایمال شده مردم سخن گفت . او که همچون احمد توکلی انگار فقط از در انتقاد وارد شده اند و چشمهایشان را بر  همه کس و همه چیز بسته اند در طول سخنان 45 دقیقه ای خویش چون پروفسوری که بر همه امور واقف است ساختار مجلس خبرگان و دیگر نهادهای حکومتی را دقیقا بر خلاف سفارشات امام علی (ع) دانست و با خواندن چندین باره جملاتی از امام علی (ع) ، خواستار توجه حکومت به مردم و رعایت حقوق آنان شد . عماد افروغ که دیری است به عنوان منتقد در رسانه ها فعالیت دارد همچنین با بیان اینکه تنها یک رهبر نمی تواند کشور را اداره کند از نقش آفرینی همه مردم در اداره حکومت سخن گفت و بیان داشت حتی حاکمان هم نمی توانند و حق ندارند به مردم اجازه انتقاد ندهند و مردم خود باید در این مسیر نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و متاسفانه اکنون این اتفاق در جامعه رخ نمی دهد . وی که گویی همسو با رسانه های بیگانه در چند روز اخیر سخن می گفت با بیان اینکه از دل حکومتهای علوی حکومت اموی به وجود آمد بیان داشت نباید حاکمان ما کاری انجام دهند که آن اتفاق اینجا هم بیفتد و معتقدم که به آن سو پیش می رویم . عماد افروغ قصد خویش از این اهانت آشکار به ائمه اطهار را نیز تا پایان سخن مشخص نکرد و معین نکرد در کدام کشور به این نتایج گرانبها و این تفکرات گهر بار دست یافته است .وی با تحریک حوزه های علمیه مبنی بر انتقاد صریح از رهبری با ذکر نام آقای خامنه ای با کمترین احترام ، خواستار بازگشت حوزه های علمیه به جایگاه قبل از انقلاب خویش و تاثیر گذاری در روند حکومت شد و همچنین خواستار مشارکت دادن عالمان و مراجع و متخصصان در امور کشور شد که احتمالا منظور خود ایشان و هم فکرانش بوده اند . 

شاید بهتر باشد جملاتی  از این مصاحبه را که توسط خبر آنلاین با تغییر و تلطیف در آن سایت منعکس شده است ذیلا بخوانید : 

زمانی که در مجلس هفتم شرط لیسانس برای نامزدی مجلس گذاشته شد بنده از مخالفان آن بودم. وقتی فورمالیزم را اصالت می دهیم صحیح نیست. مگر مدارک لیسانس و فوق لیسانس ما چه کاری می توانند بکنند و چه ویژگی دارند؟ 

•در مورد خبرگان که بحثی کارشناسی است واقعا این سئوال مفهومی را میخواهم مطرح کنم که فقط فقها خبره هستند؟. فقط حکم شناسی باید ورود داشته باشد و موضوع شناسی اهمیتی ندارد؟ اقتصاد شناس، فیلسوف، جهان شناس و.. نباید حضور داشته باشد؟ 

•گام اول ارائه تئوری صحیحی از انقلاب است و اینکه باید انقلاب اسلامی را در منظومه ای فکری ببینیم. 

•اشتباهی که کرده ایم و هنوز مرتکب می شویم این است که قدرت یعنی قدرت رسمی و از قدرت غیررسمی غافل می شویم. 

•حوزه علمیه ما پیش از انقلاب مستقل بود و منبع خوبی برای بسیج توده ها بود ولی بعد از انقلاب نقش نظارت و نظریه پردازی را با تصدی گری فراموش کرد. 

•هرکسی در معرض نظارت و نقد قرار نگیرد از قاعده مندبودن خارج می شود. 

•نقد فعال و مستمر نداریم. 

•سفت و سخت حمایت می کنم که حکومت باید فقهی باشد چون باید حکومت الهی باشد. نباید مقام مظعم رهبری در قم گلایه بکنند که پشتوانه فقه سیاسی نداریم. 

•فقهای ما باید مطمئن باشند که کشور ما دارد فقهی اداره می شود و ( توضیح وبلاگ سیرت : در اینجا علنا نام آقای خامنه ای را میبرد) سئوال کنند تصمیمی که گرفتید منبعش کجاست. باید اطمینان حاصل شود که کشور فقهی اداره می شود. این یعنی توجه به نیازهای متحول. 

•داریم مکانیزم فعالی را که حکومتی نباشد از دست می دهیم و این شکاف دارد ما را به جایی می رساند که ما فراموش کنیم ما وکیلیم و قیم نیستیم. 

سخنان این به اصطلاح منتقد و کارشناس چنان ذوق زدگی در برخی سایتها  و وبلاگهای ضد انقلاب به وجود آورده است که نتوانستند این خوشحالی را پنهان کنند . مثلا یک وبلاگ نویس ضد انقلاب در وبلاگش نوشته است :

((آقا ببین کار به کجا کشیده که عماد افروغ هم به خامنه ای تیکه میندازه اونم تو تلویزیون و هی از امام علی و امام خمینی مصداق میاره، میگفت اگه قراره ما بشینیم جای علی، باید هم مثل او حکمفرمایی کنیم، میگفت علی میگه من بر مردم حقی دارم و مردم بر من حقی، حق من بر مردم این است که از من اطاعت کنند و حق مردم بر من این که مرا نقد کنند حتی ترکیب مجلس خبرگان رو هم زیر سوال برد که فقط نباید فقیه اونجا باشه بلکه باید اقتصاد دان هم باشه و اینا و تاکیدش همش این بود که جمهوری اسلامی یه رابطه دو طرفه ست. هم مردم باید حکومت رو نقد کنند و هم حکومت مردم رو هدایت کنه. رو این هم تاکید داشت که نباید حکومت حالت قیمی بگیره نسبت به مردم بلکه باید این حس که وکیل مردمه رو داشته باشه. اصلا نمیشه یه نفر بر همه حکومت کنه و از این حرفا...

اما جالب ترین قسمتش
------------------------
یه جا مجری( شهیدی) بهش گفت، با وضعیت آزادی که ما در کشور داریم و سطح نقدی که خیلی گسترده شده( عماد پرید وسط حرفش) گفت: شوخی میکنید آقای شهیدی؟ گفت نه. گفت پس ادخال سرور انجام میدین.
بعد دیگه شهیدی نمیتونست جلو خنده اش رو بگیره، به جان خودم عالی بود.

وضعیت مملکت این شده ها، اکثر کسانی که دسترسی داشتن به اطلاعات آزاد چه اصولگرای مجلس هفتم بوده باشن چه نباشن، دچار از هم گسیختگی شدن. حیف که بادمجان دورقاب چین ها اجازه نمیدن که این قسمت از مردم دیده بشن. ))

 همچنین در قسمت نظرات سایتی ضد انقلاب آمده است :

(( عماد افروغ نهایتا تا بعد انتخابات به زندان میره خیلی بدجوری گفت: "از ایت الله خامنه ای میخوام سوال کنم " نگفت مقام رهبری و این 100% براش گرون تموم میشه و دفاع بسیار زیبایی هم از روشنفکری کرد (البته بیشترش رو از صحبتهای دکتر سروش وام گرفته بود)))

شاید به گفته سردار حاج سعید قاسمی که 99 درصد امکانات هنری و حتی صدا و سیما در اختیار جمعیت 1 درصدی است ، وقت آن رسیده است که ملت پاسخ دندان شکنی به کسانی بدهند که با نام ملت حرف ضد انقلاب و منافقین را به ملت تحویل می دهند . درد دل بسیار است اما باز هم قضاوت با خود ملت ولایت مدار و با اخلاق و فهیم ایران .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها