کد خبر: ۳۵۴۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۶ دی ۱۳۹۰
عربستان سعودی در سایه نگرانی ها و ترس از انتقال انقلاب‌های عربی به ویژه انقلاب مردم بحرین به این کشور، تصمیم گرفته است برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و تحریف واقعیتها بویژه در بحرین و مناطق شرقی عربستان، شبکه های ماهواره ای "ولید بن طلال" شاهزاده میلیاردر سعودی را به منامه منتقل کرده، و شبکه خبری جدید "العرب" را برای مقابله با فعالیتهای رسانه ای ایران و بویژه شبکه العالم در بحرین راه اندازی کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، پایگاه اینترنتی "میدل ایست آنلاین" روز یکشنبه در گزارشی تحت عنوان "آیا شبکه العرب سلاح رسانه ای ویژه ضد ایران خواهد بود؟"  اعلام کرد: "شبکه‌های ماهواره‌ای شاهزاده ولید بن طلال به بحرین منتقل خواهند شد، که در این میان شبکه العرب پس از راه اندازی در دوازدهم دسامبر 2012، به عنوان سپری در مقابل حملات رسانه‌ای ایران علیه بحرین فعالیت خود را آغاز کند".
میدل ایست آنلاین مدعی شد: "پخش برنامه های شبکه العرب از منامه، پاسخی به جنگ سردی است که ایران آن را با پخش اظهارات مقامات این کشور از طریق شبکه العالم علیه بحرین اداره می کند".
 
میدل ایست آنلاین خاطرنشان کرد که بی تردید شبکه العرب به مقابله با رویکرد رسانه ای شبکه العالم خواهد پرداخت.
 
با توجه به تلاش رژیم‌های آل‌سعود و آل‌خلیفه برای تحریف افکار عمومی داخلی و جهان از واقعیت ها و رویدادها و حوادث بحرین و همچنین مناطق شیعه نشین مجاور آن در شرق عربستان، انتخاب بحرین به عنوان محلی برای راه اندازی این شبکه ها، چندان دور از انتظار نیست.
 
ادامه خیزش مردم بحرین با وجود حوادث خونبار ماه های فوریه و مارس سال گذشته و ادامه سرکوبها، موجب شده است که مقابله با انقلاب مردمی این کشور برای عربستان و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، که بیم سرایت انقلاب های عربی به داخل کشورشان را دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.
 
در این میان رژیم آل خلیفه همواره با متهم کردن ایران به دست داشتن در ناآرامی های بحرین، مدعی شده که تهران برای ایجاد فتنه مذهبی در بحرین تلاش می کند.
 
موضوعی که در گزارش کمیته حقیقت یاب به ریاست "بسیونی" کاملا از اساس تکذیب شد.
 
بسیونی در گزارش خود تأکید کرده است، که هیچ سندی در ارتباط با اتهام دست داشتن ایران در حوادث بحرین وجود ندارد؛ امری که پس از قرائت گزارش، موجب نارضایتی پادشاه بحرین شد.
 
میدل ایست آنلاین خاطرنشان کرد: "اگرچه سیاست های خبری شبکه العرب تاکنون مشخص نیست، اما با توجه به انتخاب مکان فعالیت آن، سلاح جدید و حتی قوی تری در مقابله با فعالیت های رسانه ای ایران به ویژه شبکه رسمی عربی العالم خواهد بود".
 
بر اساس این گزارش، شبکه خبری العرب دیدگاه های رسمی مسئولان سعودی را ترویج خواهد کرد. زیرا مالک این شبکه از اعضای خاندان حکومتی عربستان است، و فعالیت این شبکه از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، نشان دهنده دیدگاه مشترک نظام های حاکم بر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در قبال رویدادهای منطقه است. همچنین فعالیت شبکه سعودی العرب در منامه باعث جذب شبکه ها و آژانس های خبری دیگری خواهد شد که تاکنون از فعالیت در این کشور یا حتی گشودن دفتر نمایندگی در کشور پرحادثه بحرین خودداری کرده اند.
 
میدل ایست آنلاین درباره روابط عربستان و بحرین نوشت: "ولید بن طلال" از جایگاه ویژه و قرابت خاصی با "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان برخوردار است. روابط عبدالله پادشاه عربستان نیز با همتای بحرینی اش نیز از حد رابطه دو کشور پادشاهی همسایه فراتر رفته، و حتی برخی از اعضای خاندان های سلطنتی دو کشور همسرانی از میان خانواده حاکم بر کشور مقابل برگزیده اند، که در این میان می توان به ازدواج امیر خالد بن حمد پسر پادشاه بحرین با شاهزاده سحاب دختر ملک عبدالله اشاره کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها