کد خبر: ۳۵۳۳۷۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۸     ۱۲ آذر ۱۳۹۴
وزیر دفاع آلمان بر حضور ایران،‌ روسیه،‌ ترکیه و عربستان در روند حل بحران در سوریه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه 598، «اورسلا ون‌درلین» وزیر دفاع آلمان امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، ایران،‌ روسیه، ترکیه و عربستان باید در روند حل بحران در سوریه مشارکت داشته باشند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در جلسه‌ای توجیهی در برلین تأکید کرد: ما نیاز داریم تا روسیه پای میز این مذاکرات باشد، به ایران نیز نیازمندیم،‌همچنین به ترکیه و عربستان سعودی.

ون‌درلین در ادامه گفت: هدف از مشارکت ارتش آلمان در عملیات نظامی علیه داعش و دیگر گروه‌های افراطی تکفیری در سوریه، ممانعت از وقوع حملات تروریستی در سراسر جهان است.

بنا بر این گزارش، دولت آلمان روز سه‌شنبه عملیات نظامی ارتش این کشور علیه داعش در سوریه را تصویب کرد. پارلمان آلمان قرار است فردا جمعه در رابطه با این اقدام رأی‌گیری کند.

وزیر دفاع آلمان در ادامه اظهاراتش گفت: برلین علاقه بسیاری به آرام شدن اوضاع در منطقه دارد.

وی با اشاره به حضور نیروهای ارتش آلمان در آموزش نیروهای پیشمرگه کرد در عراق، افزود: مشارکت محدود آلمان در ائتلاف ضدتروریستی در سوریه موفقیت‌آمیز بوده است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و عربستان سعودی در ماه اکتبر در وین حاضر شدند و در نشستی درباره سوریه شرکت کردند. این نشست در نهایت با تصویب بیانیه‌ای 9 بندی به کار خود در وین پایان داده بود.  آخرین دور از مذاکرات وین 14 نوامبر در پایتخت اتریش برگزار شد که ضمن آن مدت زمانی 6 ماهه برای تشکیل دولت موقت در سوریه تعیین شد. قرار است ظرف 18 ماه آینده در سوریه انتخابات برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها