کد خبر: ۳۵۱۴۹۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۰۱ آذر ۱۳۹۴
رئیس اسبق سیا:
رئیس اسبق سازمان سیا با مسئول دانستن ادوارد اسنودن در حوادث پاریس، گفت امیدوار است که او به دار آویخته شود.

به گزارش پایگاه 598، «جیمز ووسلی» رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می‌گوید «ادوارد اسنودن» افشاگر اطلاعاتی آمریکا را باید اعدام کرد. 

به نوشته پایگاه خبری هیل، وی این اظهارات را روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان مطرح کرده است.

بنا بر این گزارش، وی گفته است: «او مرتکب جرم بزرگی شده و اگر من بودم برای حکم اعدام صادر می‌کردم. ترجیح می‌دهم که به جای اینکه او با صندلی الکتریکی اعدام شود، او را از گردن به دار بیاویزیم تا شاهد مرگش باشیم.»

وی در این مصاحبه مدعی شد اسنودن به دلیل درز اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی این کشور، تا حدی در حوادث تروریستی اخیر در شهر پاریس فرانسه که به مرگ نزدیک به 130 تن منجر شد، مسئولیت دارد. 

وولسی گفت: «فکر می‌کنم دست او به خون بسیاری از جوانانی که در فرانسه کشته شدند، آلوده است.»

وی که بین سال‌های 1993 تا 1995 رئیس سازمان سیا بوده، اطلاعات افشا شده از سوی اسنودن را «قابل توجه» توصیف کرده و گفته است: «آن‌ها نه فقط اطلاعاتی در مورد جنبه‌های مختلف برخی از فرآیندها را درز دارند، بلکه موارد مهمی چون نحوه عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی و قانونی مکزیک که علیه قاچاق مواد مخدر فعال هستند را درز دادند.»

اسنودن که کارمند سابق سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بوده، دو سال قبل اسنادی از جاسوسی گسترده آمریکا از دیگر کشورها و همچنین آمریکایی‌ها را منتشر کرد. این اسناد نشان می‌دهد واشنگتن چطور با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، دست به جمع‌آوری انبوه اطلاعات می‌زند.

وی اکنون که در آمریکا با خطر حبس ابد و حتی اعدام مواجه است، اکنون به روسیه پناهنده شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها