کد خبر: ۳۵۱۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۴ دی ۱۳۹۰
"لوس واتل" در حاشیه سومین همایش بین‌المللی واردات نهاده‌های کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سالانه یک میلیون و پانصد هزار دلار حجم واردات نهاده‌های دامی شرکت فرانسوی "دسانگوس" به ایران است که می‌تواند رشد بیشتری هم داشته باشد.
مدیر شرکت فرانسوی "دسانگوس"در پاسخ به اینکه آیا تحریم‌های مطرح در مورد ایران در تبادلات دوجانبه تأثیر داشته است، گفت:
در زمینه حمل مشکلاتی را ایجاد کرده اما تا حالا توانسته‌ایم تحریم ها را دور بزنیم.
*در پی تبادل تجاری بیشتر با ایران هستیم

از وی سؤال شد که آیا شما خودتان می‌خواهید با ایران تبادل تجاری داشته باشید، گفت: حتماً همینطور است فرانسه از نظر تاریخی، فرهنگی خیلی خود را به مردم ایران نزدیک می‌‌بیند و تمایل به ارتباط بیشتر با شرکت‌های ایرانی هستیم.

*مخالف تحریم هستیم

وی در پاسخ به اینکه آیا مخالف تحریم هستید،گفت: کاملاً مخالف هستیم این را مطمئن باشید و تاکنون این تحریم‌ها هیچ تأثیری نداشته است و نباید به هیچ وجه کار بازرگانی را با سیاست قاطی کنیم.


*بازار ایران رو به رشد است

واتل گفت: برای ما بازار ایران خیلی مهم است و پیش‌بینی می‌کنیم در آینده هم توسعه یابد.
این مدیر شرکت فرانسوی در خصوص تأثیرات افزایش نرخ ارز در قیمت نهاده‌های دامی گفت: فعلاً به دلیل اینکه مواد خام از قبل تهیه شده است تأثیری نداشته اما احتمال دارد در تولیدات آتی تأثیرگذار باشد.
وی افزود: تبادلات ارزی ما با یورو است و به این دلیل از ناحیه نوسان دلار چندان تاثیر نمی‌بینیم.

*تحریم‌ها بی‌اثر است

واتل در مورد تحریم‌ها تأکید کرد: ما فکر می‌کنیم این تحریمها بی‌اثر خواهد بود و ترجیح می‌دهیم از طریق گفتمان مسائل حل شود.

*ایران مثل خانه خودمان است، انعکاس وارونه روزنامه‌های غربی

وی ادامه داد:اگر بخواهم با صداقت صحبت کنم در ایران که هستیم مثل خانه خودمان می‌دانم و خبرهایی که در روزنامه‌های غربی در مورد ایران انعکاس داده می‌شود اینجا شاهد نیستیم.

*5درصد محصولات فرانسه اورگانیک است

 از واتل در مورد تولید میوه‌های اورگانیک و چگونگی باقیمانده سموم در فرانسه سؤال شد، گفت: ۵ درصد تولیدات فرانسه اورگانیک است و در کشورهای اروپایی بین ۱۰ - ۵ درصد است و نهاده‌هایی مانند کود تولید می‌شود که ۵۰ درصد اورگانیک هستند ست و تلاش می‌شود نهاده‌های تولیدی کمترین تأثیر سوء را در محیط زیست داشته باشد.

نظر آقای واتل در باره کشاورزی اورگانیک ایران سؤال شد، گفت: در ایران تولید محصولات اورگانیک روبه‌ رشد است اما هیچ وقت نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد محصولات اورگانیک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت "دسانگوس" 20  درصد بازار فرانسه را تامین می‌کند و ایران دومین کشور واردکننده نهاده‌های دامی از این شرکت است، گفت: این شرکت  ۴۰ سال تجربه دارد و ۴ سال است با ایران همکاری می‌کند و تجارت‌شان روبه توسعه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها