کد خبر: ۳۵۱۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۲۴ دی ۱۳۹۰
آیت‌الله خاتمی مطرح کرد
امام جمعه موقت تهران گفت: نقش سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی و آمریکایی در ترور شهید احمدی‌روشن مانند آفتاب روشن است و خود تلویحا به این موضوع اعتراف کرده‌اند.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی ‌در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم‌ در مورد ترور شهید احمدی‌ روشن تصریح کرد: این کار در راستای تمام تحرکاتی است که ضد انقلاب علیه ملت ایران به کار گرفته می‌شود و به طور قطع دست سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی و آمریکایی در این ترور مانند آفتاب روشن است.
وی با اشاره به اعمال تروریستی و شهادت دانشمندان ایرانی در سال گذشته و دست داشتن صهیونسیت‌ها در این امر گفت: در ترور اخیر نیز دست آنها آشکار بوده و خود به طور تلویحی به این مسئله اعتراف کرده‌اند.

*دشمن جنگ احزاب طراحی کرده است / حرکت در مسیر ولایت مانع از انحراف می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز شاهد این هستیم که دشمنان اسلام و انقلاب جنگ احزابی ترتیب داده‏اند اما در همه احوال باید دانست که موضع ولایت، موضع حق است و مردم ایران پیرو ولی‏فقیه خود هستند.
‌آیت‏الله ‌خاتمی‌ با اشاره به سخنی از حضرت امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) خطاب به پیروانشان فرموده‏اند که هرگز از راه حق جدا نشوید و همراه با ولایت حق باشید.
وی تصریح کرد: حضرت می‏فرمایند که انسان نباید راه دروغ را بپیماید و دفاع از حق باید همواره و در همه زمینه‏ها انجام شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: به گفته امیرالمومنان (ع)، کسانی که اولیا و پیامبران الهی را به دیگران بفروشند و عوض کنند، بیچاره هستند و آب خوش از گلوی این افراد حتی در این دنیا نیز فرو نمی‏رود.
خاتمی ادامه داد: آنهایی که از راه راست به در روند، در جهان مادی هم به حقیقت بیچاره هستند و این پیامی است که حضرت امام علی (ع) به مسلمانان می‏دهد.

* انسان باید تلاش کند تا بتواند فضای باطل را عوض کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه فضای باطل به معنای عام کلمه همواره باید مورد بررسی و درک قرار گیرد، اظهار کرد: گاهی حکومتی باطل است که آن بحث خود را می‏طلبد؛ اما گاهی حکومت درست است ولی در محیط زندگی، محیط‌ کار و خویش و قوم، بین آنها فضای باطل حاکم است.
خاتمی گفت: در این حالت، دین دو سخن اساسی دارد و یکی از این دو، مبتنی بر این است که انسان به عنوان "کف کار" تحت تاثیر باطل قرار نگیرد و موج ناسالم و صحیح بر روی آن موثر واقع نشود.
وی ادامه داد: وقتی فضا باطل است، دین سفارش کرده به گونه‏ای عمل شود که انسان راه را در این هنگام گم نکند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اما سخن دین، یک "سقف کار" هم دارد و این سقف متمرکز بر این است که انسان تلاش کند تا بتواند فضای باطل را عوض کند و به سوی مسیر حق آن را تغییر دهد.

* انسان در فضای فتنه گرد و غباری نشود

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت همچنین با اشاره به ویژگی‏ها و شرایط فضای فتنه اظهار کرد: در فضای فتنه، باطل لباس حق می‏پوشد و شعار حقانیت و حق‏مداری سر می‏دهد.
خاتمی بیان کرد: فضای فتنه همیشه بوده، هست و خواهد بود؛ اما آنچه در این بین مهم به نظر می‏رسد، این است که انسان در این فضا گرد و غباری نشود و تاریکی فتنه، فرد را در خود فرو نبرد.
وی گفت: باید تاکید کرد که فضای فتنه در گذشته وجود داشته، هم‏اکنون نیز هست و پس از این هم خواهد بود و آنچه باید در این هنگام مورد توجه قرار گیرد، این است که بتوانیم معیارها را به دست آوریم و براساس آن حرکت کنیم.
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه دو معیار اساسی وجود دارد تا در فضای فتنه گم نشویم، اظهار کرد: ابتدا باید نگاه کرد که حجت الهی در چه مسیری حرکت می‏کند و ولایت در کجا و بر چه اموری متمرکز شده است.

* موضع ولایت، موضع حق است

خاتمی موضع ولایت را موضع حق توصیف کرد و گفت: امروز باید هر جا که ولایت ایستاده است، بایستیم چرا که موضع صحیح و حق آنجاست.
وی اظهار کرد: باید براساس فرامین ولایت موضع بگیریم تا بتوانیم از فضای غبارآلود فتنه جان سالم به در ببریم.
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت دومین معیار را نیز داشتن بصیرت و نگاه کردن به نوع چینش اردوگاه‏ها اعلام کرد.
خاتمی گفت: انسان باید در این حالت اردوگاه‏ها را ببیند و آنها را با هم مقایسه کند.
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت افزود: امروز در اردوگاه دشمنان انقلاب و نهضت ملت ایران، شاهد این هستیم که جنگ احزابی ترتیب داده شده است و آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، منافقان کوردل و سیاه دل، سلطنت‏طلبان، منکران امام زمان (عج) و منکران وحی و بالاخره همه و همه جمع شده‏اند.
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت همچنین پرسید: آیا این نوع چینش در اردوگاه دشمن نمی‏تواند وضع اردوگاه اسلام و اردوگاه دشمن را نشان دهد و وجه تمایزی باشد.
خاتمی بیان کرد: امام علی (ع) فرمودند که نگاه کنید چه کسانی در اردوگاه حق و چه افرادی در اردوگاه باطل هستند و نخواهید که با افراد به حق برسید بلکه وضع اردوگاه‏ها را بررسی کنید.
وی همچنین افزود: امام حسین (ع) نیز با همین درک و بصیرت، فتنه سیاه بنی‏امیه را با خون پاک خود از بین بردند.

* ترور‏ها جز قوی‏تر شدن نظام نتیجه دیگری ندارد

امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر اینکه مسلمان همواره خط داشته است و فعالیت‏های او جهت مشخصی دارد، گفت: حفظ خط و شیوه درست مبارزه با علت‏ها، خط ذلت‏ناپذیری در سخت‏ترین شرایط، خط استقامت تا آخرین نفس، خط ارزش‏های عقلی و آرمان‏های اخلاقی، ‌فدا کردن همه چیز در راه دین از خطوطی است که دین برای مسلمانان مشخص کرده است.
خاتمی اظهار کرد: راه درست توسط دین نشان داده شده است و این همان راهی است که ملت بزرگ ایران اسلامی از سیدالشهدا (ع) گرفت و پیروز شد و از این پس نیز پیروز خواهد ماند.
امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر اینکه ترور دانشمندان ایرانی رمق تازه‏ای به انقلاب اسلامی می‏دهد، گفت: دشمن در این ترور هم اشتباه کرد.
خاتمی بامداد بیان کرد: خیلی اشتباه می‏کنند جنایتکارانی که خوبان و دانشمندان کشورمان را ترور می‏کنند.
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب شکوهمند ملت ایران 32 سال است که ترور، دشمنی و توطئه را تجربه می‏کنند.
خاتمی افزود: آنها دیگر باید دانسته باشند که این ترور‏ها و خون‏های پاک بدون شک رمق تازه‏ای به انقلاب بزرگ اسلامی ایران می‏بخشد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خط صحیح و درست، مسیر سربلندی و سعادت را به انسان‏ها می‏آموزد و ملت ایران نیز این خط را از سیدالشهدا (ع) به خوبی آموخته است و از آن پیروی می‏کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها