کد خبر: ۳۵۰۷۵
زمان انتشار: ۱۷:۴۶     ۲۳ دی ۱۳۹۰
دایی گفت: این مراسم با شکوه خاصی برگزار شد و فیفا برای برگزار کردن مراسم امسال، تصمیم‌های جدیدی اتخاذ کرده بود که به اجرا گذاشت.
علی دایی درباره حضور در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان، اظهار کرد: این مراسم مطابق هر سال برگزار شد و برترین‌های فوتبال جهان در آن انتخاب شدند. این مراسم با شکوه خاصی برگزار شد و فیفا برای برگزار کردن مراسم امسال، تصمیم‌های جدیدی اتخاذ کرده بود که به اجرا گذاشت.


وی که به عنوان یکی از اعضای کمیته فوتبال فیفا در انتخاب بهترین بازیکن جهان حق رای داشت و رای خود را به لیونل مسی اختصاص داده بود، درباره انتخاب این بازیکن به عنوان بهترین بازیکن جهان گفت: کسانی که برای انتخاب بهترین بازیکن حق رای داشتند، می‌توانستند نام 21 بازیکن را بر طبق اولویت انتخاب کنند و من این کار را چند ماه پیش و از طریق ایمیل انجام دادم. رای اول من لیونل مسی بود. این بازیکن به حق خودش رسید چرا که او واقعا بهترین بازیکن دنیاست. او اکنون با کسب این عنوان، یک رکورد از خود به جای گذاشت و سومین سال پیاپی بهترین بازیکن جهان شد.

آقای گل فوتبال جهان در ادامه درباره مراسم گالا افزود: این مراسم دو سال است که توسط فرانس فوتبال و فیفا به صورت مشترک برگزار می‌شود و امسال در این مراسم خبری از انتخاب برترین‌های فوتسال نبود. ضمن اینکه آنچه در مراسم امسال تازگی داشت، این بود که ژاپنی‌ها سه مرتبه بر روی سن رفتند. سهم آن‌ها از برترین‌های فوتبال جهان، بهترین بازیکن زن، بهترین سرمربی فوتبال بانوان و بهترین فدراسیون فوتبال بود. همچنین در مراسم امسال علاوه بر 5 زبانی که هر سال مراسم به آن‌ها ترجمه می‌شود، به زبان ژاپنی نیز ترجمه شد.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که کسب این عناوین توسط فوتبال ژاپن برایش حسرت‌آور بوده است یا تعجب‌آور؟ گفت: چرا باید از این اتفاق حسرت بخورم؟ من از اینکه یک کشور آسیایی به چنین عناوینی دست یافته است خوشحالم. هرچه کشورهای آسیایی بتوانند به چنین عناوینی دست پیدا کنند، به سود فوتبال ایران نیز هست. کسب این گونه عناوین توسط آسیایی‌ها باعث می‌شود که دنیا به فوتبال این قاره بهای بیشتری دهد و فوتبال ما نیز می‌تواند از این مسئله استفاده کند. می‌دانید که فوتبال ژاپن در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده است.

دایی در ادامه با مقایسه فوتبال ژاپن و ایران، خاطرنشان کرد: ژاپنی‌ها برای پیشرفت برنامه‌ریزی کرده‌اند و برای اجرای برنامه‌هایشان دست به دست هم دادند. آن‌ها شبانه‌روز زحمت می‌کشند و به فوتبال‌شان سیستم، برنامه و هدف داده‌اند. آن‌ها به هر هدفی که می‌رسند، به هدف دیگر فکر می‌کنند اما فوتبال ایران درگیر بغض، حسد و کم بینی است. در این جا این گونه جا افتاده است که چشم دیدن یکدیگر را نداشته باشیم و هدف مشخصی هم نداشته باشیم، وگرنه فوتبال ما چیزی از فوتبال ژاپن کم ندارد. ما باید عقاید مختلف را با هم یکی کنیم و در راستای پیشرفت فوتبال حرکت کنیم.

سرمربی راه آهن در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا در حاشیه مراسم گالا با بزرگان فوتبال دنیا درباره فوتبال ایران صحبت کرده است یا خیر؟ گفت: تمام اعضای فیفا و بسیاری از بزرگان فوتبال دنیا در آن مراسم حضور داشتند. باید بگویم تا دلتان بخواهد آدم‌های بزرگ فوتبال آنجا بودند که برخی از آن‌ها مسئولان رده بالای فیفا بودند. من بسیاری از آن‌ها را به واسطه حضور در کمیته فوتبال فیفا و برخی بزرگان را در دیدارهای تشریفاتی و مراسم‌های مختلف می‌شناختم. اما دیدارهای من با این افراد در مراسم گالا، در حد ملاقات و خوش و بش بود و تبدیل به ملاقات رسمی نشد. ضمن اینکه در آن مراسم موقعیت و فضای مناسبی نیز برای این گونه‌ صحبت‌ها نبود.

دایی در ادامه و در واکنش به این سوال که نظرش درباره اینکه پس از باخت راه آهن به ملوان برخی از غیبت او در بازی ایراد گرفته و گفته‌اند چرا دایی به مراسم گالا رفته است؟ گفت: من از اینکه این گونه حرف‌ها مطرح می‌شوند متاسفم. من سال‌هاست که به این مراسم دعوت می‌شوم و افتخار می‌کنم که به عنوان یک ایرانی به این جایگاه رسیده‌ام. این موفقیت هم مرهون زحمات هم‌بازی‌ها، مربیان، رسانه‌ها و مردم است که در سخت‌ترین شرایط من را حمایت کردند. همچنین باید بگویم در کمیته فوتبال فیفا 25 تن از بزرگ‌ترین‌های فوتبال دنیا، حضور دارند و سوال من این است که اگر من به این مراسم نمی‌رفتم و جایگاهم را در این کمیته از دست می‌دادم، آیا کسی ناراحت نمی‌شد؟ علاوه بر این‌ها مدیرعامل باشگاه راه آهن به محض آنکه متوجه شد من به این مراسم دعوت شده‌ام به من اصرار کرد که این فرصت را از دست ندهم. من فکر می‌کنم اگر راه آهن، ملوان را شکست می‌داد، این صحبت‌ها مطرح نمی‌شد.

دایی درباره دیدار تیمش برابر ملوان هم گفت: هنوز فیلم بازی را ندیده‌ام چون در کلاس توجیهی مربی‌گری حضور پیدا کرده بودم، گزارش‌هایی به من رسیده است که می‌گوید ملوان تنها یک فرصت داشته است و بازیکنان ما بازی را کاملا در اختیار داشتند، البته این حرف توجیه مناسبی برای شکست ما نیست و در واقع هوش بالای حریف را نشان می‌دهد که از تک موقعیت‌شان استفاده کرده‌اند. ما باید کار خود را انجام دهیم و امتیازهای لازم را کسب کنیم.

سرمربی راه آهن در حضورش در جلسه کمیته فوتبال فیفا که احتمالا در ماه مارس برگزار می‌شود، خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۰
۵
۰
سوغات آقای گل فوتبال جهان از مراسم توپ طلایی فیفا من ، من ، من و ..........
پاسخ
اسمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۰
۳
۰
دمت گرم حسین جان
گل گفتی
دقت کردی حرص و طمع و قدرت طلبی
به چه روزی کشونده اقای دایی رو
وقتی حرف می زنه با انواع تیکهای عصبی ..با یه عصبانیت همیشگی و عجیب
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۰
۰
۱
واقعيت تلخه بعضي ها فقط شكست نخبه ها رو ارزو ميكنن چون هيچ تعصبي به كشور و سرمايه هاش ندارن همين آدم رو ژاپنيها با اون پيشرفتشون تو فوتبال در فيفا ندارن . حالا يه عده اي بي انصافي ميكنن
پاسخ
کریس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۰
۰
۱
دایی جون دوستت داریم.اینا ...میزنن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها