کد خبر: ۳۵۰۴۳۷
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۲۴ آبان ۱۳۹۴
به گزارش تلگراف، سرویس‌های اطلاعاتی انگلستان اعلام کردند ۴۵۰ تبعه این کشور که برای پیوستن به داعش به سوریه رفته بودند به بریتانیا بازگشته‌اند و احتمال می‌رود به اقداماتی مشابه حملات‌ پاریس مبادرت نمایند
به گزارش پایگاه 598، سرویس‌های اطلاعاتی انگلستان اعلام کرده‌اند که تا ۴۵۰ تبعه این کشور که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به سوریه رفته بودند، حالا به انگلیس بازگشته‌اند و هر لحظه احتمال دارد که حملاتی مشابه عملیات‌ پاریس انجام دهند.

بنا بر این گزارش، وضعیت امنیتی در انگلیس روز گذشته از زمان حملات ۷ جولای ۲۰۰۵ در این کشور بی‌سابقه بوده است.

دیروز نیروهای ویژه ارتش انگلستان برای محافظت از ایستگاه‌های مترو، مراکز خرید و نقاط کلیدی شهرهای مهم این کشور مستقر شده بودند.

نیروهای «هنگ ویژه شناسایی» که متشکل است از نیروهای زبده ارتش از نیروهای پلیسی پشتیبانی می‌کنند که در پوشش لباس شخصی، اما مسلح،‌ در شهر تردد می‌کنند تا در صورت لزوم به حملات احتمالی گروه‌های تروریستی پاسخ دهند.

«چارلز فار» مدیر دفتر امنیت و مبارزه با تروریسم انگلیس می‌گوید داعش طرفدارانش در انگلیس را که نتوانسته‌اند برای پیوستن به این گروه به سوریه و عراق سفر کنند، تشویق می‌کند که در همان کشور به عملیات های تروریستی مبادرت کنند.

به گفته وی، جمعا حدود ۷۵۰ تبعه انگلیس که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور به آن‌ها ظنین بوده‌اند به سوریه رفته و حدود ۶۰درصد آن‌ها بازگشته‌اند. این در حالی است که پیش از این شمار انگلیسی‌های افراطی که از سوریه بازگشته‌اند، حدود ۳۵۰ نفر تخمین زده می‌شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها