کد خبر: ۳۴۹۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۲ دی ۱۳۹۰
تحلیلگر آمریکایی:
یک نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی به طرح این سوال پرداخت که آیا ترور دانشمندان ایرانی به معنای تروریست بودن رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم اسرائیل نیست؟
به گزارش 598 به نقل از فارس، "گلن گرین‌والد"، نویسنده آمریکایی که دو کتاب منتشر شده از وی توسط نیویورک‌تایمز در خصوص دولت جورج دابلیو. بوش، از کتاب‌های پرفروش در آمریکا بوده است، در مقاله‌ای بازنشر شده در تارنمای "خانه شفاف‌سازی اطلاعات"، کشتار دانشمندان ایرانی را نمود عینی تروریسم دانست.
 
وی در این نوشتار خطاب به مقامات غربی تاکید کرد: اگر فکر می‌کنید ایران دشمنی خطرناک است که باید از طریق قوه قهریه با آن برخورد کرد، بروید و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید اما اگر مدعی هستید که تروریسم اقدامی وحشیانه است و باید کنار گذاشته شود، سخت است که بتوانید استفاده از آن توسط ایالات متحده را موجه بدانید.
 
گرین‌والد با اشاره به اینکه مقامات دولت اوباما به هیچ وجه از ترور دانشمندان ایرانی از جمله ترور روز گذشته انتقاد نکرده‌اند، این سوال را مطرح کرد که اگر رژیم اسرائیل مسوول این قتل‌هاست، آیا این بدان معنی نیست که اسرائیلی رژیمی تروریست است و اگر دولت آمریکا مسوول آنهاست، آیا این بدان معنی نیست که "پرزیدنت اوباما" یک تروریست یا دست‌کم یک حامی دولتی تروریسم است؟
 
این تحلیلگر آمریکایی افزود: در کل، جنگ مخفیانه علیه ایران فوق‌العاده خطرناک و غیرقانونی است اما به طور خاص، ترور دانشمندان ایرانی "قابل سرزنش" است.
 
روز گذشته، یک دانشمند جوان کشورمان که نام وی نیز همچون دانشمندان شهید پیشین در فهرست تحریم‌ها قرار داشت، به دست عوامل سرویس‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی به شهادت رسید. این ترور واکنش‌های فراوانی را در افکار عمومی جهان برانگیخته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها