کد خبر: ۳۴۹۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۲۲ دی ۱۳۹۰
پس از افتضاحی که تصاویر زندان ابوغریب برای نظامیان آمریکایی ایجاد کرده بود، انتشار ویدئویی از اهانت سربازان آمریکایی به اجساد کشته‌شدگان افغان بار دیگر به یک رسوایی برای ارتش آمریکا بدل شد.
به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، بر اساس ویدئوی مزبور، نظامیان آمریکایی در اقدامی وقیحانه اجساد کشته‌شدگان افغان را به نجاست آلوده کرده‌اند.

این ویدئو چهار سرباز آمریکایی را نشان می‌دهد که بر سر جنازه چند کشته شده افغان ایستاده و اجساد قربانیان را به نجاست آلوده می‌کنند. پیش از این نیز روشن شده بود که سرباز آمریکایی انگشتان اجساد افغان‌ها را می‌بریده و به عنوان غنیمت جنگی نزد خود نگاه می‌داشته است.

در این ویدئوی 40 ثانیه‌ای یکی از سربازان در حین ارتکاب این عمل زشت می‌گوید: "روز خوبی داشتیم." در واکنش به این اقدام، یکی از بینندگان این ویدئو در یوتیوب خشم خود را چنین بیان داشته است: "شما با این کار در واقع هرآنچه را که من و پسرانم به خاطر آن جنگیدیم، به مسخره گرفتید."

این اقدام زشت نظامیان آمریکایی یادآور رفتار آنان با زندانیان زندان ابوغریب در بغداد است. انتشار تصاویر این زندان در سال 2004 موجی از محکومیت‌ها را برانگیخت و به دردسری جدی برای پنتاگون بدل شد.

علاوه بر آن آمریکایی‌ها متهم‌اند که در زندان گوانتانامو نیز به رفتار غیرانسانی با مظنونین به تروریسم اشتغال دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ماری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۰
۰
۰
همه میدونن ک آمریکایی ها وحشی ترین آدمای روی زمینن!
پاسخ
asa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۰
۰
۲
اين بلا توي ايران سر خودشون هم خواهد اومد.اول يه سيگاري روشن ميكنم و آروم ادرارخودمو رو جسدشون ميكنم تا بدونن دست بالا دست هميشه هست
پاسخ
ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
اولا غلط کردن بیان تو ایران
دوما اگه این کار رو بکنی پس چه فرقی باهاشون داری؟
جدیدترین اخبار پربازدید ها