کد خبر: ۳۴۶۱۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۷ مهر ۱۳۹۴
سرمربي تيم فوتبال اميد تأكيد كرد كه قصد او از استعفايي كه داشت باج‌خواهي يا بحث مالي نبوده است.
به گزارش پایگاه 598، محمد خاكپور پس از برگزاري نشست با علي كفاشيان و اعضاي كميته فني فدراسيون فوتبال كه خروجي نهايي او ماندنش در تيم اميد بود، گفت: از اينكه رسانه‌ها معطل شدند معذرت‌خواهي مي‌كنم و يك معذرت‌خواهي هم از هواداران انجام مي‌دهيم كه با تصميمي كه گرفتم كام آنها را تلخ و شيريني قهرماني در غرب آسيا را كمتر كردم.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر در ايام سوگواري ابا عبدالله حسين (ع) هستيم، افزود: بايد بگويم اگر امام حسين (ع) در كربلا جنگيدند، هدف‌شان از جنگ، نان و آب نبود و براي عزت اسلام و اهل بيت جنگيدند. متأسفانه خيلي‌ها بدون شنيدن حرف‌هاي من درباره دليل استعفايم در خصوص من قضاوت كردند. اگر من استعفا كردم بحث مالي، باج‌خواهي يا امكانات نبود و دلايل ديگري داشت.

خاكپور عنوان كرد: بحث اصلي امروز من با كفاشيان احترام و عزت مربي ايراني بود و اينكه عزت و احترام مربي ايراني تحت هر شرايطي حفظ شود. در اين مورد صحبت‌هاي لازم را به كفاشيان گفتم و تمام نظراتم را اعلام كردم.

سرمربي تيم اميد گفت: اصل حرف‌ من اين بود كه بايد قرارداد كادر فني من كه متشكل از مربيان، كادر اجرايي، كادر پزشكي و آناليزورها هستند امضا شود. هميشه كادري موفق است كه براي كار كردن انگيزه‌ لازم را داشته باشد و وقتي قراردادي با كادري بسته نشود نمي‌توان توقع داشت آنها با انگيزه بالا كار كنند، دقيقاً مثل بازيكنان يك تيم كه وقتي قرارداد خوبي امضا كنند انگيزه آنها نيز بيشتر مي‌شود. در واقع عدم عقد قرارداد با كادر من كار حرفه‌اي نيست.

خاكپور درباره اينكه دلايل استعفاي او چه بوده و در اين مدت بحث‌هاي زيادي روي اين موضوع شد، گفت: مي‌توانيد از آنهايي كه نزديك به من هستند بپرسيد و مطمئناً آنها شهادت خواهند داد كه بحث من مسائل مالي نبوده است. خواهشم از همكاران و رسانه‌ها اين است كه دوستان با حُسن نيت سعي در گفتن حقايق داشته باشند.

وي با بيان اينكه «بهتر است كسي را قبل از محاكمه اعدام نكنيم»، ادامه داد: وقتي حرف‌هاي من را نشنيده بوديد، نبايد قضاوت مي‌كرديد. البته باز هم از همه ممنونم و انتقادات سازنده را مي‌پذيرم. اگر هم قرار است كسي قضاوتي انجام دهد بهتر است اطلاعات بيشتري بگيرد تا تهمتي زده نشود.

خاكپور در پاسخ به اين سوال كه آيا او به بندهايي كه در قراردادش وجود داشت اعتراض كرده، اظهار داشت: در يك سال گذشته بارها از فدراسيون فوتبال تقاضا داشتم كه قراردادي بين ما بسته شود. تقريبا يك ماه پيش اين اتفاق افتاد و قراردادي تنظيم و براي مربيان تيم فرستاده شد. در اين قرارداد بندي وجود داشت كه واقعا تحقيرآميز بود. در اين بند آمده بود سرمربي تيم اميد بعد از اتمام قرارداد به هر عنوان فسخ يا استعفا يا اتمام، در هر زماني كه عليه فدراسيون و مسئولان آن مصاحبه كند بايد دو برابر مبلغ قراردادش را به عنوان جريمه به فدراسيون برگرداند.

وي افزود: واقعا اين بند درست نيست و تحقيرآميز است، وقتي كفاشيان را در جريان اين بند قرار دادم، او گفت از آن بي‌خبر بوده است.

سرمربي تيم اميد در پاسخ به اين سوال كه اگر كفاشيان از بند ذكر شده خبر نداشت پس چه كسي قرارداد را تنظيم كرده است، گفت: من نمي‌دانم چه كسي در فدراسيون اين قرارداد را تنظيم كرده است، اما كفاشيان گفت از آن بي‌خبر است. رئيس فدراسيون به من گفت حتما اين بند را اصلاح خواهد كرد. اين را هم بگويم كه قرارداد از سوي فدراسيون امضا نشده بود و خام بود. در واقع براي ما ارسال شد تا آن را امضا كنيم و بعد به امضاي فدراسيون برسد.

خاكپور با تاكيد بر اينكه در خصوص مسائل مالي بحثي نداشته است، يادآور شد: اگرچه بحث مالي هم در جاي خود مهم است و هر مربي قاعدتا به حق و حقوقش اهميت مي‌دهد اما من در اين مورد بحثي نداشتم بلكه تاكيدم اين بوده و هست كه احترام و عزت مربي ايراني حفظ شود.

وي با بيان اينكه قرارداد مذكور قبل از سفر تيم اميد به هلند براي او فرستاده شد تصريح كرد: كفاشيان قول داد به اين مسئله رسيدگي كند. او 90 درصد صحبت‌هاي من را پذيرفت و قول برآورده كردن خواسته‌هاي مرا داد. هدف همه ما صعود تيم اميد به المپيك است و من به چيزي غير از اين فكر نمي‌كنم. ضمن اينكه بايد تاكيد كنم خودم را در زندگي با هيچ كس مقايسه نكرده‌ام. هر فردي شخصيت خاص خودش را دارد. من در اين فوتبال كارنامه و تجربه خاصي نداشتم، شايد بقيه از نظر كارنامه فوتبالي از من بهتر هستند اما در حال حاضر من به عنوان سرمربي تيم اميد مشغول به كار بوده و نهايت تلاشم را تا اين تيم راهي المپيك شود.

خاكپور در واكنش به اين مسئله كه آيا او به دنبال اين است كه تيم اميد هم به اندازه تيم بزرگسالان امكانات داشته باشد، عنوان كرد: ما در اين مورد حرفي نزديم. هيچ وقت دنبال زياده‌خواهي نبوده و نيستم و نگفته‌ام امكاناتي كه به ديگر مربيان داده‌اند بايد به من هم داده شود. من به خودم اجازه نمي‌دهم كه خود را با ديگران مقايسه كنم، حد خود را مي‌دانم و دنبال آن چيزي هستم كه حق‌مان است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها