کد خبر: ۳۴۵۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۰ دی ۱۳۹۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت:
من اعتقادم اين است كه با توجه به مستنادي كه اخيراً هم به دست من رسيده و انحرافي كه خانه سينما از اساسنامه خود و اهداف تشكيل خانه سينما داشته و خانه سینما تبديل شده بود به مكاني براي اپوزسيون نظام و با توجه به حركتي كه اعضاي خانه سينما برای سكولار كردن جريان سينمايي كشور داشتند و حضور جريان هاي ليبرال منش در خانه سينما اقدامي كه انجام گرفته يك اقدام صحیح بوده است.
سرویس فرهنگی نقد رسانه پایگاه 598؛ پس از خبر انحلال خانه سینما از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهالی سینما، کارشناسان و مسئولین فرهنگی مواضع متفاوتی از خود ارائه دادند، اما در این میان اظهارات برخی از افراد غیر متخصص در حوزه سینما با اغراضی چون انتقام گیری و یا بهره برداری سیاسی قابل تامل و درنگ می باشد.

 از این رو خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در گفت و گوی کوتاهی با ستار هدایت خواه، نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بررسی این موضوع و علل انحلال خانه سینما پرداخته است که در ادامه می آید.

ستار هدایت خواه با تایید انحلال خانه سینما توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: من اعتقادم اين است كه با توجه به مستنادي كه اخيراً هم به دست من رسيده و انحرافي كه خانه سينما از اساسنامه خود و اهداف  تشكيل خانه سينما داشته و خانه سینما تبديل شده بود به مكاني براي اپوزسيون نظام و با توجه به حركتي كه اعضاي خانه سينما برای سكولار كردن جريان سينمايي كشور داشتند و حضور جريان هاي ليبرال منش در خانه سينما اقدامي كه انجام گرفته يك اقدام صحیح بوده است.



وی همچنین بیان داشت: شوراي فرهنگي عمومي و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي به وظيفه قانوني خودشان كه جلوگيري از انحراف در مسير فرهنگ كشور و به ويژه سينما به عنوان يكي از ابزارهاي تاثير گذار در عرصه هنري است دارند عمل كرده اند و از نظر بنده به عنوان عضوي از كميسيون فرهنگي انحلال خانه سینما اقدام درستي است كه بايد مورد حمايت دستگاههاي مختلف قرار بگيرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگيري از هر انحرافي زمينه ساز رشد صحيح سينما است ما برای هر توسعه اي ارزش قائل نيستيم، توسعه ايي را برايش ارزش قائل هستيم كه در مسير ارزشهاي ديني و انقلابي ما باشد اگر يك توسعه كمي وجود داشته باشد ولي آن توسعه مانع رشد ارزش هاي انقلابي و اسلامي باشد اين در واقع ضد توسعه تلقي مي شود.

وی در ادامه افزود:  اعتقاد ما اين است خانه سينما با توجه به عملكردي كه داشته است و همچنین حمايت هايي كه از افراد منحرف نموده و هم تغييراتي كه در اساس نامه آن ايجاد شده است و تخلفات متعدد ديگر، مانع رشد هنر انقلابي و سينماي انقلابي در كشور ما می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها