کد خبر: ۳۴۱۴۹
زمان انتشار: ۰۱:۵۹     ۱۸ دی ۱۳۹۰
يك ديپلمات برجسته انگليسي تاكيد كرد نه آمريكا و نه اسراييل در پي جنگ با ايران نيستند و كاري بيش از تهديد كردن از آنها بر نمي آيد.
پاتريك سيل، در مقاله اي در الحيات نوشت: «همه شواهد نشان مي دهد آمريكا بطور جدي در انديشه جنگ بر سر مسئله اي كه مربوط به اسرائيل يا ايران باشد، نيست. اشخاصي كه خواستار جنگ در آمريكا و اسرائيل هستند، بهانه شان را از دست دادند».
وي ادامه داد: «آمريكا پس از آنكه توانست جنگ فاجعه آميز در عراق را به پايان ببرد، اكنون اميدوار است از طريق مذاكره به نزاع در افغانستان نيز پايان دهد و بازكردن دفتر براي طالبان در قطر نيز به همين هدف است».
سيل نوشت: «به نظر مي سد اوباما به هر نحوي تلاش مي كند آمريكا را به يك جنگ نظامي پر هزينه و سرگشاده در خاورميانه نكشاند. به جاي آن اوباما سياست مهار و بازدارندگي را انتخاب كرده است هر چند به اين دليل كه نمي خواهد متهم شود در برابر اسرائيل ضعيف است، اين سياست حساس اعلام نشده است».
سيل كه سال ها در حوزه هاي مربوط به خاورميانه مشغول كار بوده، در پايان نوشت: «آمريكا يك خط رسمي را دنبال مي كند كه همان طرح موسوم به طرح همه گزينه ها روي ميز است با اين نكته كه در عمل گزينه نظامي را بطور كامل بعيد مي داند. اسرائيل و آمريكا هيچ كدام در انديشه حمله به ايران نيستند. تهديدهاي تند اين دو دقيقا به اين معني است كه آنها براي حمله برنامه ريزي نمي كنند».
گفتني است رزمايش اخير ايران در تنگه هرمز و درياي عمان و اعلام برگزاري يك رزمايش ديگر در كمتر از يك ماه آينده باعث شده غربي ها كليه تهديدهاي نظامي خود عليه ايران را پس بگيرند.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ali37453@yahoo.com
UNITED STATES
۰۲:۴۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۰
۰
۰
حال اگر چنانجه حمله شد چه کاری انجام دهیم آیا دلار مواد غذایی انبار کنیم یا همانند ویتنام تونل 45 کیلومتری حفر کنیم و مثل عنکبوت به سقف تونل بچسبیم یا آموزشهای میکروبی شیمایی اتمی را کلاس بگذاریم و آموزش ببینیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها