کد خبر: ۳۴۰۳۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
فیفا به دلیل شکایت آکو استوچکف، بازیکن مقدونیه‌ای تبار فصل ۹۲-۹۱ تیم فوتبال ذوب‌آهن، این باشگاه را به پرداخت ۷۵۰ میلیون تومان جریمه کرد/ باشگاه ذوب‌آهن ملزم به پرداخت آن در سریع‌ترین زمان ممکن است
به گزارش پایگاه 598، آکو استوچکف، بازیکن مقدونیه‌ای تبار فصل 92-91 تیم فوتبال ذوب‌آهن، درپی شکایت رسمی به فیفا، این باشگاه را حدود 750 میلیون تومان بدهکار کرده است.
استوچکف توسط مدیریت وقت باشگاه ذوب‌آهن، به این تیم پیوست و هرچند به عنوان آقای گل لیگ فوتبال مقدونیه به ذوب‌آهن معرفی شده بود، بعد از چند بازی و با زدن تنها یک گل و عدم کیفیت لازم و ضعف فنی مشهود، به صورت یک طرفه و بدون فسخ قرارداد و تفاهمات لازمه، اخراج شد.
مطابق شرایط مورد توافق در آن زمان، مقرر شده بود که باشگاه مبلغ 270 هزار دلار آمریکا در زمان‌های معینی به این بازیکن پرداخت نماید که قسط اول دستمزد فوق پس از تست پزشکی و در موعد مقرر به آکو پرداخت شد، اما اقساط بعدی مورد توافق، به وی پرداخت نشد. استوچکف پس از خروج از کشور که حتی بلیت خروج وی نیز توسط باشگاه تهیه شده بود، دیگر به ایران مراجعت نکرد و اقدام به ارسال اخطار مطالبه حقوق معوقه به باشگاه کرد. وی سپس به طرح شکایت نزد فیفا اقدام کرد و حتی پس از قطع رابطه استخدامی با باشگاه ذوب‌آهن، با باشگاه دیگری قرارداد منعقد و حقوق دریافت کرد.
عجیب است که به دلیل عدم دفاع به موقع مدیریت وقت باشگاه و عدم ارائه مستندات و شواهد تخلفات این بازیکن به مراجع ذیربط که در آن زمان با توجه به موارد حقوقی مطروحه قابل پیگیری بوده است، هیچ‌گونه لایحه دفاعیه‌ای از طرف باشگاه تنظیم نشد. با این شرایط و به دلیل عدم توجه کافی، باشگاه ذوب‌آهن اکنون ملزم به پرداخت مبلغ گزاف و جریمه‌هایی است که در زیر مشخص شده است:
105 هزار دلار آمریکا به اضافه 5% بهره (جریمه دیرکرد) سالیانه
98 هزار و 400 دلار آمریکا به اضافه 5% بهره (جریمه دیرکرد) سالیانه
هفت هزار و 500 دلار آمریکا هزینه وکیل مربوطه
جمع این سه مبلغ، با توجه به قیمت جاری دلار در بازار آزاد، مبلغی حدود 750 میلیون تومان می‌شود، که باشگاه ذوب‌آهن ملزم به پرداخت آن در سریع‌ترین زمان ممکن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها