کد خبر: ۳۳۹۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۶ دی ۱۳۹۰
نتايج طرح آمارگيري هزينه و درآمد خانوارهاي شهري نشان مي‌دهد كه در سال گذشته استان فارس بيشترين هزينه را براي ساكنانش ايجاد كرده و درو واقع جايگزين تهران به عنوان گران‌ترين استان كشور شده است.
به گزارش ايسنا، براساس نتايج اين طرح هزينه يك خانوار شهري در استان فارس طي سال گذشته ۱۴۶ ميليون ريال براي يك سال بوده است. اين درحالي است كه تهران در رتبه بعدي قرار گرفته و هزينه ۱۳۰.۸ ميليون ريال را براي ساكنانش ايجاد كرده است.

در سال‌هاي ۱۳۸۸ و ۱۳۸۷ تهران با ۱۱۸.۹ ميليون ريال و ۱۲۱.۵ ميليون ريال بيشترين هزينه‌ها را براي ساكنانش داشت و عنوان گران‌ترين استان كشور را به خود اختصاص داده بود.

با اين وجود استان سيستان و بلوچستان همچنان كم هزينه‌ترين استان كشور طي سه سال گذشته است به طوري كه هزينه يك خانوار شهري در سال گذشته براي اين استان ۷۳.۹ ميليون ريال در يك سال بوده است.

نتايج اين آمارگيري نشان مي دهد اگرچه در سال ۸۸ نسبت به سال قبل آن هزينه يك خانوار شهري در استان تهران بيش ازدو درصد كاهش داشته اما اين تغيير در سال گذشته نسبت به سال ۸۸ به بيش از ۱۰ درصد افزايش رسيده است.

همچنين هزينه‌هاي خانوارهاي شهري در استان فارس درسال گذشته و سال قبل آن ۲۷ درصد و ۲۵.۲۵ درصد نسبت به سال‌هاي قبل خود افزايش داده است.

در استان سيستان وبلوچستان به عنوان كم هزينه‌ترين استان كشور افزايش چشمگيري در هزينه‌هاي سال گذشته نسبت به سال قبل آن رخ داده و افزايش ۲۸ درصدي در هزينه‌ها ايجاد شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها