کد خبر: ۳۳۸۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۶ دی ۱۳۹۰
دفتر حامد كرزاي با انتشار بيانيه‌اي در واکنش به اظهارات اخير گروه طالبان در مورد تعامل با جامعه بين‌المللي درباره آينده افغانستان، ابراز اميدواري کرده است که اين‌گونه تلاش‌ها به "نجات افغانستان از جنگ، توطئه و کشتن مردم بي‌گناه" منجر شود.
به گزارش سرویس خواندنی های 598 به نقل از مهر، اعلاميه دفتر حامد کرزاي، رئيس جمهوري افغانستان به دنبال آن منتشر شده است که گروه طالبان در يک موضع‌گيري نادر، نسبت به گشايش دفتر در يکي از کشورهاي خارجي نظير قطر ابراز تمايل کردند و گفتند که حاضر هستند در مورد آينده افغانستان با جامعه جهاني به "تفاهم" برسند.

طالبان گفته که زمينه "تفاهم‌هاي اوليه" ميان اين گروه و جامعه جهاني به وجود آمده است.

اين گروه همچنين اعلام کرد که آزادي زندانيان وابسته به طالبان از زندان‌هاي آمريکايي، يکي از موضوعات مهمي خواهد بود که با جامعه جهاني در ميان خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش شبكه خبري بي.بي.سي، طالبان در اعلاميه خود از گفت‌وگو با دولت افغانستان سخني به ميان نياورده اما به صراحت گفته که در مذاکرات تنها دو طرف دخيل هستند که يکي آمريکا و متحدان آن و ديگر گروه طالبان است.

بدنبال افزايش تلاش براي آوردن طالبان به پاي ميز مذاکره، اين نظر در محافل سياسي و رسانه ها تقويت شده است که ممکن است دولت افغانستان در جريان روند اصلي مذاکره و گفت‌وگو با طالبان، به حاشيه رانده شود.

در همين حال، اعلاميه تازه دفتر رئيس جمهوري افغانستان آشکارا گفته که دولت با "مذاکره ميان آمريکا و طالبان که منجر به تاسيس دفتري براي طالبان در قطر خواهد شد، موافق است، تا به اين ترتيب (افغانستان) از بهانه‌هاي خارجي‌ها که براي ادامه جنگ و خونريزي در افغانستان استفاده مي‌کنند، نجات يابد."

اين اعلاميه مي‌افزايد: "جمهوري اسلامي افغانستان يک بار ديگر بر موضع هميشگي خود تاکيد کرده و مذاکرات را يگانه راه براي رسيدن به صلح و بيرون آمدن از فضاي جنگ و خشونت تحميل شده بر ملت رنجديده افغان مي‌پندارد."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها