کد خبر: ۳۳۶۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۴ دی ۱۳۹۰
به گزارش تریبون مستضعفین نادر طالب زاده دبیر دومین جشنواره مردمی فیلم عمار در حاشیه مراسم اختتامیه، غفلت ورزی جشنواره فیلم فجر [1] را نسبت به مسئله انقلاب، یکی از دلایل برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

این درحالی است که علیرضا سجادپور ضمن مخالفت با نظر وی، کم‌کاری جشنواره فجر انقلاب اسلامی را نسبت به اهداف و آرمان‌های انقلاب، کم انصافی تلقی کرد و گفت: در تمامی جشنواره‌هایی که در طی این دو سال برگزار شده است مسئله فتنه ۸۸ ، بصیرت و بیداری اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی بود که به آن‌ها پرداخته شد. در جشنواره فجر امسال بحث بیداری اسلامی بخش اصلی بین الملل و اینترنشنال جشنوراه را به خود اختصاص داده است. حضور معاونت سینمایی، وزیر ارشاد و تیم سینمایی کشور در اکثر کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها رخ داده است نشان‌گر این است که معاونت سینمایی در بخش بیداری اسلامی کاملا فعال است و کم انصافی است اگر بگوییم در جشنواره فجر به این مسائل توجه نشده است. ضمن این‌که  جشنواره عمار هم کاملا با حمایت معاونت سینمایی برگزار شده است و حضور آقای شمقدری در افتتاحیه و حضور بنده در اختتامیه نشانگر همین مسئله است.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی در ادامه با اشاره به دیربازدهی حوزه سینما نسبت به سیاست‌گذاری‌های جدید گفت : شما در این دو سال شاهد تولید فیلم‌هایی مثل ۳۳ روز، ملک سلیمان، سیب و سلما بوده اید در حالی که این‌ آثار حاصل سیاست‌گذاری معاونت سینمایی در هجده ماه پیش هستند. در سینما محصول دیر خودش را نشان می‌دهد اما اثر ماندگاری خواهد بود. در جشنواره فجر بخشی از این دست آثار را خواهید دید و در سال‌های آتی، شاهد تغییر رویکرد عمومی سینمای کشور و چرخشی کاملا اساسی و توجه سینماگران متعهد به طرح موضوعات ارزشی مثل بیداری اسلامی و بصیرت، خواهید بود.

سجاد پور در ادامه صحبت‌های خود به ورود جدی سینمای ایران در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و افزود: من به طور جدی این ادعا را دارم که مدیریت سینمایی کشور در بعد نگاه بین المللی و فرامرزی سینمای ایران در بعد ارتباط سینمای ایران با جهان اسلام  و جهان عدالت خواه  و دنیای خارج  کاملا نگرش جدیدی را عرضه کرده است. و یکی از مهم‌ترین تغییرات سینمای ایران در این بخش بوده است به خصوص در بعد جشنواره‌های جهانی، در بعد بازاریابی بین المللی و در بعد تولیدات مشترک.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی در پایان اظهارات خود نسبت به آینده جشنواره‌ی فیلم عمار اظهار امیدواری کرد و افزود: جشنواره عمار با این که جشنواره دو ساله است اما خیلی بیشتر از دوسال رشد کرده. برخی از محصولات این جشنواره دو امید را برای ما ایجاد می‌کند. اولا پیدا کردن استعدادهای تازه. این‌ها به زودی، نه در دور دست، به زودی استعدادهای سینمای ایران خواهند شد. با بازیابی هویت ملی و افتخار ملی. ایجاد امید در نسل جوان برای حفظ ارزش و کرامت انسانی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها