کد خبر: ۳۳۶۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۴ دی ۱۳۹۰
ادامه دروغ‌پردازی‌های شبکه "العربیه" و تحریف حقایق درباره اوضاع جاری در سوریه این شبکه سعودی‌-‌عربی را به دردسر انداخته و مسئولان این شبکه را واداشته تا به جای اعتراف به اشتباهات خود اتحادیه عرب را به همدستی با دمشق متهم کنند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری جهینه، اکنون دورغ پردازی‌ها و نشر اخبار تحریف شده از اوضاع جاری در سوریه و بزرگ‌نمایی ناآرامی‌های این کشور به دردسری بزرگ برای شبکه "العربیه" تبدیل شده است.

چندی پیش این شبکه اقدام به مصاحبه با فردی نمود که خود را یکی از ناظران اتحادیه عرب در سوریه معرفی و ادعا کرده بود که در جریان حمله‌ای که در منطقه "حی بابا" در استان حمص علیه وی صورت گرفته، مجروح شده است.

این درحالی است که پس از پخش این مصاحبه اتحادیه عرب وجود چنین فردی که از ناظران وابسته به این اتحادیه در سوریه باشد، را رد کرد و این قضیه ما را به یاد قضایای مشابهی می‌اندازد که طی ۱۰ ماه گذشته از ناآرامی‌های سوریه رخ داده‌اند.

مشابه چنین دروغ‌پردازی‌هایی در طول این ۱۰ ماه درباره سوریه فراوان بوده‌اند که بارزترین نمونه آن پخش صدای خانمی در ۲۴ ژوئن که ادعا می‌کرد، "لمیاء شکور"، سفیر سوریه است و در اعتراض به خشونت‌های اعمال شده توسط نظام اسد در سوریه از مقام خود استعفا می‌دهد.

جالب آن‌که العربیه به جای اعتراف به اشتباه خود و دست برداشتن از تلاش بیهوده برای سرپوش گذاشتن بر این اشتباه فاحش، از زبان رئیس خود "راشد عبد الرحمن" اتحادیه عرب را به همدستی با نطام "بشار اسد" متهم کرده است.

عبد الرحمن راشد در توجیه این افتضاح خبری گفت که تصاویر پخش شده از حوادث منطقه بابا عمرو گویای همه چیز است و وظیفه حرفه‌ای ما اقتضا می‌کند که حقایق را در قالب اطلاعات و تصاویر و فیلم به مخاطبان انتقال دهیم.

منایع آگاه تاکید می‌کنند: پس از آنکه اتحادیه عرب انتساب چنین فردی را به عنوان یکی از ناظرانش در سوریه رد کرد، از شبکه الغربیه خواستار تکذیب خبر و عذرخواهی از این اتحادیه به خاطر انتساب اخبار دروغین به آن شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها