کد خبر: ۳۳۱۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۱ دی ۱۳۹۰
موضوع استفاده از تکنولوژي براي کمک به داوران پس از جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي بار ديگر به طور جدي مطرح شد و البته موافقان و مخالفان زيادي درباره‌ي اين موضوع اظهارنظر کردند. رئيس يوفا يکي از کساني است که استفاده از دوربين روي خط دروازه را باعث کاهش جذابيت و هيجان فوتبال مي‌داند و معتقد است اين مساله مي‌تواند به کاهش محبوبيت اين رشته‌ي پرطرفدار در بين علاقمندان بينجامد.

ميشل پلاتيني در گفت‌وگو با مجله‌ي اکيپ درباره‌ي اين موضوع گفت: استفاده از ويديو و فيلم بازي در شان فوتبال نيست. فکر مي‌کنم تصميم گيري توسط يک انسان [داور] انجام شود، خيلي بهتر است. فوتبال به لطف ارزش‌هاي انساني‌اش محبوب‌ترين رشته‌ي ورزشي در سراسر دنياست. اگر شان و جايگاه آن به يک پديده‌ي تجاري و تبليغاتي تنزل پيدا کند، محبوبيتش کاهش خواهد يافت.

موضوع استفاده از دوربين روي خط دروازه زماني شکل جدي‌تري به خود گرفت، که در جريان ديدار سنتي و حساس آلمان و انگليس در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در حالي که انگليس 2 بر يک عقب بود، گل صحيح فرانک لمپارد توسط کمک داور ديده نشد. تصاوير تلويزيوني نشان مي‌داد که توپ نزديک به 40 سانتي‌متر درون دروازه بود.

پلاتيني همچنين در اظهارنظري جالب گفت: فوتبال محبوبيتش را مديون ناداوري‌ها و بي عدالتي‌هاست! مي‌بينيد در مجالس از جام جهاني 1982 حرف مي‌زنند يا از "هندبال" تيري آنري که باعث حذف و نرفتن ايرلند به جام جهاني اخير شد. دست مارادونا و گل معروف او هم زاده‌ي همين اشتباهات و ناداوري‌ها بوده است. فوتبال رشته‌اي است که نکات منفي و بي عدالتي‌اش را هم همه دوست دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها