کد خبر: ۳۳۰۵۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
این روزنامه آمریکایی نوشت: هیچ یک از اهداف پیشتر عنوان شده آمریکا از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران محقق نشده است، توافق هسته‌ای برنامه هسته‌ای ایران را برای ۱۰ سال به تاخیر می‌اندازد اما آن را متوقف نمی‌کند
روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی به قلم دیوید بروکز نوشت: هیچ یک از اهداف پیشتر عنوان شده امریکا از اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران محقق نشده است، توافق هسته ای برنامه هسته ای ایران را برای ده سال به تاخیر می اندازد اما ان را متوقف نمی کند. به موجب این توافق ایران هسته ای به رسمیت شناخته می شود تهران برخی از سانتریفیوژهایش را متوقف می کند اما هیچ یک از تاسیسات هسته ای تعطیل یا نابود نمی شود.

به گزارش پایگاه 598، در ادامه این یادداشت آمده است: جنگ چه نظامی چه اقتصادی با میزان تحقق اهداف سنجیده می شود، و با این دید، امریکا و 1+5 جنگ را به ایران باختند و تسلییم نسبی ما  فقط پیروزی ایران را به تاخیر انداخته است. اکنون شکست های استراتژیک امریکا در چند دهه اخیر به سه رسیده است: ویتنام، عراق و حالا هم ایران.

دیوید بروک در ادامه یادداشت خود درباره علت شکست امریکا  می نویسد: اراده ایرانی ها برای پیروزی بیشتر از ما بود.دوم این که ایرانی ها به توانایی خود ایمان داشتند در حالی که اوباما در خصوص کارامدی امریکا تردید داشت .

وی می افزاید: دولت اوباما دو راه پیش روی ما گذاشتا است، تسلیم نسبی که در صورت رد این تسلیم نسبی، کلا شکست خواهیم خورد، رژیم تحریم ها فروپاشیده  و گرینه بعدی بمباران تاسیسات نظامی ایران است. از این رو اغلب اعصای کنگره گزینه اول و تسلیم نسبی را می پذیرند.

بروکز در انتهای یادداشت خود نیز می نویسد: شکست اقتصادی و سیاسی هم به اندازه  شکست نظامی بد است گاه تسلیم شدن ززمینه ساز درگیری های بیشتر می شود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها