کد خبر: ۳۳۰۲۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۱۰ دی ۱۳۹۰
به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران جامعه مسلمانان نیویورک در اعتراض به جاسوسی از مناطق مسلمان نشین توسط پلیس از زمان حملات 11 سپتامبر 2001، ضیافت صبحانه‌ای را که توسط مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک ترتیب داده شده بود، تحریم کردند.
 
آنها در نامه ای سرگشاده به بلومبرگ، شهردار را به نادیده گرفتن نگرانی‌ها درباره اقدامات اداره پلیس نیویورک در استفاده از ابزارهای نژادی و نقض حقوق شهروندی در برنامه‌های نظارتی ضد تروریسم خود، متهم کر‌ند و گفتند: ما از ته قلب بر این باور هستیم در شرایطی که حقوق جامعه مسلمانان به طور وقیحانه‌ای نقض می شود، رهبران آن نمی توانند با وجدان آرام در گردهمایی های عمومی با حضور مقام دولتی شرکت کنند که مسوول این واقعه است و به دوربین ها به گونه ای لبخند می‌زند که گویی همه چیز خوب است در حالی که ما می‌دانیم چنین نیست.
 
در این نامه، پلیس به همکاری با سازمان سیا برای نفوذ در مساجد نیویورک، کتابفروشی‌های مسلمانان و سایر نهادهای اسلامی به منظور جمع آوری اطلاعات آنهم بدون هیچ گونه مدرکی درباره هرگونه فعالیت جنایی، متهم شده است.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نامه از سوی 15 نفر از رهبران سازمان‌های مسلمان مستقر در نیویورک به امضا رسیده است که به همراه رهبران سایر مذاهب و گروه های حقوق شهروندی دعوت شهردار برای حضور در ضیافت صبحانه را رد کرده‌اند.
 
امام الحج عبدالرشید، یکی از رهبران مذهبی که این ضیافت را تحریم کرده، در این باره گفت: تصمیم ما برای عدم حضور در ضیافت صبحانه به منظور پاسخگویی {مقامات مسوول} است. ما مشکل داریم؛ نه به خاطر اینکه چیزی برای پنهان کردن داریم بلکه به علت اینکه ما مسلمان و در عین حال آمریکایی هستیم. ما حقوق خود را به عنوان یک آمریکایی می دانیم و از آن دفاع می‌کنیم.
 
همزمان با اینکه پلیس چنین موضوعی را رد می‌کند، میشل بلومبرگ، شهردار نیویورک نیز از اداره پلیس در این زمینه دفاع کرده است. پائول براون، سخنگوی پلیس نیز در ایمیلی عنوان کرد: برخلاف این اظهارنظرها، اداره پلیس نیویورک به طور قانونی تحقیقات مربوط به فعالیت‌های تروریستی را دنبال می‌کند و در هیچ فعالیت جاسوسی از جوامع مسلمان نقش نداشته است.
 
وی افزود: استفاده گزینشی از افسران مخفی از سال 2001 به بعد مانع بمبگذاری های متعدد در نیویورک شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها