کد خبر: ۳۲۷۶۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۳۱ تير ۱۳۹۴
مراسم پایانی ششمین دوره جایزه ادبی «پروین » 26 خردادماه برگزار شد اما تا به امروز جوایز برترین‌ها اعطا نشده است. بنیاد شعر و ادبیات داستانی هم معتقد است که تامین جوایز به عهده این بنیاد نیست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم پایانی ششمین دوره جایزه ادبی «پروین اعتصامی» روز 26 خردادماه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند، اما با گذشت یک ماه و اندی هنوز سکه طلایی به دست منتخبان نرسیده است.

به گزارش فارس، طبق وعده داده شده و بر اساس حواله‌های اعطایی به برگزیدگان و بر اساس نظر هیأت امنا و هیأت علمی این جایزه، قرار بود 12 سکه بهار آزادی به برگزیدگان و 4 سکه نیز به نفرات تقدیری اهدا شود که با گذشت 35 روز هنوز دست برگزیده‌ها به جوایز نرسیده است.

خبرنگار فارس با برخی از برترین‌های این جایزه گفت‌وگو کرد آنها اعلام کردند که ظاهرا مسئولان برگزار کننده وعده داده بودند که پس از برپایی این مراسم و حتی گذشت روزهای شهادت حضرت علی(ع) جوایز به برترین‌ها عرضه می‌شود، اما پیگیر‌ی‌ها نشان می‌دهد این موضوع محقق نشده است.

بر این اساس خبرنگار فارس از بنیاد شعر و ادبیات داستانی این مسئله را پیگیری کرد که این متن را به عنوان پاسخگویی ارسال کردند:

«بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان یادآوری می‌کند تامین جوایز به عهده این بنیاد نیست و بنیاد به دلیل عهده‌دار بودن اجرائیات جایزه، از ابتدا پیگیر تأمین هزینه جوایز از سوی مراجع مرتبط بوده است و به هیچ وجه در وظایف خود غفلت نورزیده است.

هم‌اینک تأمین هزینه‌های جوایز روند اداری و حقوقی خود را طی می‌کند و به محض تأمین بودجه سال 94، برای اعطای جوایز برگزیدگان با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.»

دقایقی پس از انتشار این گزارش روابط عمومی بنیاد متن دیگری را در این باره ارسال کرد که عینا منتشر می‌شود:

«بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان یادآوری می‌کند تامین جوایز منوط به تأمین بودجه سالانه است. بنیاد به دلیل عهده‌دار بودن اجرائیات جایزه، از ابتدا پیگیر تأمین هزینه جوایز از سوی مراجع مرتبط بوده است و به هیچ وجه در پیگیری‌های خود غفلت نورزیده است.

هم‌اینک تأمین هزینه‌های جوایز روند اداری و حقوقی خود را طی می‌کند و به محض تأمین بودجه سال 94، برای اعطای جوایز برگزیدگان با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد

به گزارش فارس، هیئت علمی این دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی، راضیه تجار،‌ حسن دولت‌آبادی، منیره احمدسلطان، سوسن طاقدیس، سیدمحمدرضا واحدی و حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی راد بودند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ نماینده فرهنگستان زبان و ادب فارسی و چهار عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به عنوان اعضای هیئت امنای این جایزه بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها