کد خبر: ۳۲۷۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۸ دی ۱۳۹۰

علی مطهری گفت که به طور مستقل از تهران کاندیدا می‌شود اما ترجیح می‌دهد که نامش در لیست 7+8 باشد.

به گزارش فارس ، علی مطهری صبح امروز پنج‌شنبه با حضور در این وزارت‌خانه برای ثبت‌نام نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: من مستقل کاندیدا می‌شوم اما در بین لیست‌های موجود لیست 8+7 را ترجیح می‌دهم. 
 
مطهری با بیان اینکه از تهران کاندیدا می‌شوم، افزود: برای حضور در لیست با هیچ لیست خاصی صحبت نکردم و به طور مستقل کاندیدا می‌شوم و هرکس مایل باشد می‌تواند اسم من را در لیست خود قرار دهد اما به هر ترتیب در بین لیست‌های موجود فهرست 8+7 را ترجیح می‌دهم.
 
مطهری در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره گزارش قرائت شده در مجلس در خصوص مسائل بعد از انتخابات سال ۸۸ گفت: به نظر من این گونه گزارش‌ها از اتقان لازم برخوردار نیست و اگر بخواهیم این گونه گزارش‌ها را بپذیریم باید گزارش احمد شهید در باره حقوق بشر در مورد ایران را بپذیریم، در حالی که ما به آن گزارش انتقاد داریم.
 
این نماینده مجلس هشتم گزارش قرائت شده در مجلس را یک طرفه و متعصبانه خواند و خاطرنشان کرد: این گزارش بیش از آنکه برای کمیسیون اصل 90 باشد گزارش شخصی آقای فدایی بود و من با این طور کارها مخالفم. همچنین با عملکرد هیئت رییسه هم مخالفم و این سؤال را دارم که چرا اجازه قرائت این گزارش را داد.
 
مطهری در بیان ارزیابی خود از عملکرد مجلس هشتم اعلام داشت که مجلس هشتم از نظر قانون‌گذاری متوسط و از نظر نظارت ضعیف بود.
 
وی در پاسخ به این سؤال که در ارزیابی از عملکرد خود چه نمره‌ای به خود می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر سؤال از رییس جمهور انجام شود که نشانه‌های آن وجود دارد به خودم نمره 15 می‌دهم.
 
وی افزود: در مجلس هشتم طرح‌هایی وجود داشت که به دلایلی انجام نشد مثلا ما طرح تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر را شروع کردیم همچنین طرح اصلاح تعطیلات رسمی کشور نیز به سرانجام نرسید. در بعد نظارتی هم نتوانستیم در مجموع دولت را در بین قانون قرار دهیم و مجلس به معنای واقعی ناظر بر دولت نبود.
 
مطهری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تا چه میزان مجلس در مقابل دولت شجاعانه عمل کرد، گفت: این موضوع دارای فراز و نشیب بوده است در برخی موارد مجلس خوب عمل کرده ولی در برخی جاها عقب نشینی کرده است. مثلا در استیضاح آقای کردان و وزیر اقتصاد خوب وارد شد اما در نهایت خوب عمل نکرد و به هرحال در مجموع عملکرد مجلس هشتم متوسط بوده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری با این مضمون که شما که در مجلس هشتم تصمیم به استعفا گرفتید چرا می‌خواهید دوباره کاندیدا شوید؟ گفت: استعفای من در حقیقت اهرم فشاری بود تا طی آن سوال از رییس جمهور به جریان بیفتد. این مساله اختیاری است که آیین نامه داخلی مجلس به نماینده می‌دهد؛ ما هم از این اختیار استفاده کردیم و دیدیم که موثر بود.
 
نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی در بیان اولویت‌های مجلس نهم از نگاه خود مهمترین مشکل را قانون‌گریزی دانست و افزود: ما با دولتی مواجه هستیم که برای قانون اهمیت زیادی قائل نیست و آنچه خود تشخیص بدهد را انجام می‌دهد. مجلس باید دولت را در ذیل قانون قرار دهد و بتواند اعتدال و عقل گرایی را در کشور رواج دهد و یک فضای سیاسی معقول و معتدل را در کشور ایجاد کند و هم چنین ایجاد وحدت ملی در کشور را مورد توجه قرار دهد.
 
وی با بیان اینکه اگر موارد مذکور عملیاتی شود در این صورت بسیاری از تحریم‌های اقتصادی و تهدیدات نظامی از کشور ما دفع خواهد شد، گفت: با پیاده کردن افراد و گروه‌ها از قطار انقلاب و اینکه فقط خود را انقلابی بدانیم و بگوییم بقیه منحرف هستند به بن بست می‌رسیم.
 
مطهری ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنم که در انتخابات به طور فعال شرکت کنند چرا که اگر مشارکت پایین باشد گروه‌های تندرو پیروز خواهند شد اما اگر مشارکت بالا باشد گروه‌های عقل‌گرا و قانون‌مدار رأی بهتری می‌آورند و ما مجلس قوی‌تری خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه بهتر بود اصلاح‌طلبان به طور فعال حتی با تابلوی خودشان شرکت می‌کردند به این خاطر که مشارکت مردم در انتخابات را بالا ببرند، افزود: اصلاح‌طلبان نباید مطالبات خود از انتخابات گذشته را با انتخابات آینده پیوند بزنند و اصلاح‌طلبان اگر مطالبه‌ای دارند و معتقدند به آن‌ها ظلمی شده باید این موضوع را از راه خودش دنبال کنند.
 
مطهری با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان باید انتخابات مجلس را به طور جداگانه و فارغ از دیگر مسائل خود پیگیری کنند، ادامه داد: آنها حتی می‌توانند مطالبات خود را از مجلس نهم پیگیری کنند. با این وضعیتی که آنها انتخابات را نه تحریم کردند و نه اینکه مشارکت فعالی دارند موافق نیستم. من مایل بودم که آنها با تابلوی خودشان در انتخابات شرکت فعال داشته باشند چرا که از این راه بیشتر می‌توانند به اهداف خود برسند. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا شما مطالبات اصلاح طلبان را به حق می‌دانید، گفت: برخی از این مطالبات به حق است چرا که گاهی برخوردهای تندی با آنها شده بنابراین باید پیگیری شود. 
 
وی با اشاره به عملکرد مجلس هشتم گفت: با اقداماتی که انجام شد و با تحقیق و تفحص‌ها و گزارش‌ها از کمیسیون‌های مختلف توانستیم دولت را تا حدودی کنترل کنیم اما به شکل ایده آل نبود و مجلس هشتم ترکیب بدی نداشت.
 
مطهری در پایان خاطرنشان کرد: اگر مجلس نهم هیئت رئیسه قوی‌تری داشته باشد می‌تواند کنترل بیشتری بر دولت داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها