کد خبر: ۳۲۶۹۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۵ تير ۱۳۹۴
مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: برای ارتقاء ایمنی و حفظ سلامت پروازی از 20 تیرماه به مدت 20 روز کاری باند اصلی (29 چپ) فرودگاه ‌مهرآباد بهسازی و روکش آسفالت ‌می‌شود که از‌ هموطنان به دلیل محدودیت‌های پروازی عذرخواهی می‌کنم.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد: علی رستمی بیان کرد:مهمترین فعالیت فرودگاه ارائه خدمات پروازی به مسافران است.

وی افزود: از چهار ترمینال مختلف فرودگاه مهرآباد روزانه بیش از ۳۵۰ پرواز نشست و برخاست انجام می‌شود و این امر موجب ‌فرسایش باندهای‌ فرودگاه مهرآباد شده است بنابراین مسئولان شرکت فرودگاه‌های کشور و مدیریت فرودگاه مهرآباد تصمیم بر بهسازی و روسازی به منظور ارتقای ضریب ایمنی و استاندارد سازی سطوح پروازی گرفتند.

رستمی بیان کرد: در این خصوص مقرر شد در فاز اول شروع پروژه ابتدا باند ۲۹ راست و باند ۲۹ چپ لکه گیری شود و سپس در فاز دوم ترمیم و لکه‌گیری نوسازی ‌باند ۲۹ راست آغاز شود؛ ‌اجرای این پروژه با عملیات به‌سازی و رو سازی باند پروازی ۲۹ راست فرودگاه بین المللی مهرآباد، در ۱۰ هزار و ۸۵۰ مترمربع در حدود ۱۵ روز انجام شد.

وی بیان کرد: ‌ آماده‌سازی و بهسازی باند ۲۹ چپ به منظور استانداردسازی و ایمن سازی آغاز شد و به مدت ۳۰ روز زمان لازم دارد.

رستمی گفت: طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی به عمل آمده توسط شرکت فرودگاه‌های کشور به منظور ارتقاء ایمنی و حفظ سلامت پروازی در فرودگاه مهرآباد از ۲۰ تیرماه به مدت ۲۰ روز کاری باند اصلی (۲۹ چپ) تحت عملیات بهسازی و روکش آسفالت قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: با توجه به آسفالت باند اصلی توسط عوامل اجرایی پروژه با تدابیر ایمنی و استانداردسازی لازم، هماهنگی با همه شرکت‌ها در این خصوص انجام شده و اطلاعیه هوانوردی به منظور اطلاع رسانی در این رابطه نیز به همه شرکت های هواپیمایی‌ ارسال شده است.

وی بیان کرد: در مدت زمان عملیات‌ بهسازی از باند احتیاطی ۲۹ راست بهره‌برداری می شود البته تمهیدات لازم ‌انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد بیان کرد: ۶۹ هزار مترمربع ترمیم باند ۲۹ چپ شامل آسفالت تراشی، در مواقع ضروری و نیاز،‌‌ زیر سازی و اجرای آسفالت انجام می‌شود؛ عملیات اجرایی پروژه هر روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ بعد‌ازظهر ‌انجام می‌شود‌ و حدود ۲۰۰ متر از باند‌ به عرض ۲۰ متر مورد ترمیم قرار خواهد گرفت‌.

رستمی تأکید کرد: اجرای پروژه بهسازی باند فرودگاه مهرآباد به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و استانداردسازی سطوح پروازی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بی شک با این حجم ترافیک پروازی در فرودگاه مهرآباد، این فرودگاه در طول اجرای پروژه با محدودیت‌های پروازی مواجه خواهد شد که پیشاپیش از‌هموطنان در این خصوص عذرخواهی می‌کنم.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها